Klaipėdoje – šviežių idėjų gūsiai

Nuo programėlių miestiečių, buriuotojų, mokytojų gyvenimui palengvinti iki gyvūnų veisėjams ar jauniems muzikantams skirtų platformų, keletas žaidimų ir įrenginių, atspausdintų su savos gamybos 3D spausdintuvu. Tokie yra Klaipėdoje pirmą kartą vykusių startuolių dirbtuvių – hakatono „Hacker Games“, kurį organizavo VšĮ „Versli Lietuva“ ir Klaipėdos IT įmonė „Koralis“ rezultatai.
„iPhone 4S“
„iPhone 4S“ / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Renginys į uostamiestį savaitgalį sutraukė per 100 programuotojų, dizainerių, vadybininkų ir kitų aktyvių žmonių, o nugalėtojus komisijai teko rinkti iš 26 produktų prototipus pristačiusių komandų.

Tikimės, kad hakatonas ir Klaipėdoje anksčiau įsikūrusių sėkmingų startuolių „PackPin“, „Interactio“ pavyzdys įkvėps ir netrukus turėsime visą aktyvią startuolių bendruomenę pajūryje.

„Žinojome, kad klaipėdiečiai bus aktyvūs – juk jie patys mus prisikvietė organizuoti hakatoną, tačiau nesitikėjome, kad jie taip noriai kurs programėles, skirtas būtent Klaipėdos gyvenimui pagerinti. Maloniai nustebino ir vos 12-14 metų sulaukusių programuotojų, dizainerių dalyvavimas renginyje bei žaidimų kūrėjas latvis, kuris įvairiuose hakatonuose dalyvavo beveik 30 kartų.

Tikimės, kad hakatonas ir Klaipėdoje anksčiau įsikūrusių sėkmingų startuolių „PackPin“, „Interactio“ pavyzdys įkvėps ir netrukus turėsime visą aktyvią startuolių bendruomenę pajūryje“, - sakė VšĮ „Versli Lietuva“ verslumo departamento direktorius Dovydas Varkulevičius.  

D.Varkulevičius pridūrė, kad renginio dalyvių aktyvumas dar kartą įrodė, jog Lietuva ateityje gali tapti Baltijos šalių startuolių centru, tereikia aktyviems žmonėms perduoti idėją, jog šio laikmečio iššūkiai pasaulyje – konkurencija idėjomis, proveržio iniciatyvomis, kurioms prasidėti hakatonai yra puiki terpė.

Pasak vienų iš renginio organizatorių, įmonės „Koralis“ vadovo Vyčio Radvilos, jo kolegos, kurie visą savaitgalį buvo dalyvaujančių komandų IT mentoriais, yra pasiruošę su jomis dirbti ir toliau.

„Dabar labai svarbu užtikrinti savaitgalį pradėtų darbų tęstinumą, savo verslą pradėjome prieš septynerius metus, tad suprantame, koks svarbus yra palaikymas žengiant pirmuosius žingsnius. Be to, patys esame įsikūrę Klaipėdoje, tad norime, kad miestas taptų vis inovatyvesnis, konkurencingesnis,  kad jame verslus vystytų kuo daugiau įmonių“, - sakė V.Radvila.

Hakatone „Hacker Games“ pirmoji vieta atiteko komandai, kuri per porą dienų savo pasigamintu 3D spausdintuvu atsispausdino judesių sekimo prietaiso prototipą, kuris būtų skirtas sportuojantiems.

Hakatone „Hacker Games“ pirmoji vieta atiteko komandai, kuri per porą dienų savo pasigamintu 3D spausdintuvu atsispausdino judesių sekimo prietaiso prototipą, kuris būtų skirtas sportuojantiems. Su šiuo aparatu žmonės galėtų sekti savo judesius, o programėlėje matyti, kurie yra netaisyklingi.

Antrąją vietą užėmė komanda, sukūrusi platformą „Padirbėk.lt“, kuri sujungia smulkių ar papildomų darbų ieškančius ir tokius darbus siūlančius žmones. Trečiąją vietą pelnė komanda, sugalvojusi išmaniąsias apyrankes „Wristy“, kurios būtų naudojamos festivaliuose ar kituose renginiuose ir leistų žmonėms lengvai apsikeisti kontaktais. Prizus nugalėtojams įsteigė įmonė „DFDS Seaways“.

Specialiais prizais buvo apdovanoti jaunuoliai, sukūrę virtualų greitojo maisto simuliatorių „Maisto magnatas“, platformą, kurioje galėtų bendrauti jaunos muzikos grupės ir renginių organizatoriai bei programėlę, kuri sujungtų klaipėdiečiams bei miesto svečiams aktualią informaciją apie transportą, pramogas, maitinimo vietas ir pan.

Renginio partneriai: įmonės „Volfas Engelman“, „Žemaitijos pienas“, „Arimex“, Komunikacijos agentūra 1323“, „Escape Room“, SEB bankas, Teo, Europa City Hotels.

Vieni sėkmingiausių iki šiol per hakatonus gimusių lietuviškų produktų - kalbų mokymo programėlė Bliu Bliu, 200 tūkst. eurų investiciją pritraukęs startuolis “TrackDuck”, kuriantis įrankį, su kuriuo programuotojai ir dizaineriai gali patogiai gauti grįžtamąjį ryšį dėl tinklapių kūrimo iš savo užsakovų.

Šiemet Lietuvoje vyko jau penki hakatonai. Juose dalyvavo keli šimtai žaidimų, atvirų duomenų entuziastų ir pavienių programuotojų, dizainerių, vadybininkų, rinkodaros specialistų bei kitų aktyvių žmonių.

Verslumą ir eksportą šalyje skatinanti VšĮ „Versli Lietuva“ taip pat kuruoja bendruomenę „Startup Lithuania“ ir yra Lietuvos startuolių ekosistemos fasilitatorius. Įstaigos organizuojami projektai ir renginiai yra skirti visų stadijų startuoliams ir dar tik besidomintiems šia sritimi žmonėms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų