„Esu viena ausimi apie tai girdėjęs – atrodo, „Klasco“ turėtų prisidėti prie gana didelių krovos darbų, kurių reikės įgyvendinant šį dujotiekio projektą", – sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.
Tačiau jis tvirtino dar neturįs patikimos informacijos, ar jau sudaryti kokie nors konkretūs kontraktai.
Tiesiant dujotiekį Baltijos jūros dugnu reikės nemažai krovinių. Didesnė jų dalis bus kraunama ir plukdoma iš Rusijos ir Vokietijos, taip pat aplinkinių Skandinavijos valstybių uostų. Tačiau kai kuriems kroviniams prireiks ir kitų uostų, tarp jų – Klaipėdos.
Pavyzdžiui, skalda, kuri bus beriama į jūros dugną patiesus dujotiekio vamzdžius, turėtų būti plukdoma iš uostų, artimiausių tam taškui jūroje, kur tuo metu vyks darbai.
Skalda nėra nei pavojingas, nei karinio pobūdžio krovinys, – šmaikštavo ministras Eligijus Masiulis.Planuojama, kad vien logistiniams, transportavimo ir jūrų krovos darbams projekto „Nord Stream“ akcininkai gali išleisti daugiau kaip 1,5 mlrd. eurų (5,1 mlrd. litų). Dalis šių pinigų gali atitekti Klaipėdos uostui ir jūrų krovos bendrovėms, įskaitant ir „Klasco“.
B.Lubiui priklausančio koncerno „Achemos grupė“, valdančio ir bendrovę „Klasco“, atstovė spaudai Virginija Dunauskienė nepatvirtino, bet ir nepaneigė neoficialios informacijos, kad ši jūrų krovos bendrovė gali netiesiogiai dalyvauti „Nord Stream“ projekte.
Anksčiau „Klasco“ buvo paskelbusi, jog pasirašė sutartį su Olandijos bendrove dėl pusantro milijono tonų granito krovinio. Granitą planuojama naudoti tiesiant dujotiekį „Nord Stream“.
Projekte „Nord Stream“ netiesiogiai gali dalyvauti ir kai kurios kitos Lietuvos bendrovės. Anksčiau B.Lubiui priklausiusios įmonės „Dolomitas“ komercijos direktorius Gediminas Skvernys nepaneigė, kad dujotiekio tiesėjams prireiks nemenkų skaldos atsargų, kurias gali tiekti ir ši lietuvių įmonė.
E.Masiulis teigė, kad valstybė niekaip negali reguliuoti, ko ir kiek perkrauti „Klasco“ krantinėse, išskyrus jeigu tai būtų pavojingi ar militaristiniai kroviniai.
„Bet skalda nėra nei pavojingas, nei karinio pobūdžio krovinys“, – šmaikštavo ministras.
Tą patį tvirtino ir Klaipėdos jūrų uosto vadovas, buvęs europarlamentaras, itin aktyviai prieš „Nord Stream“ pasisakęs Eugenijus Gentvilas: „Aš,žinoma, turiu savo požiūrį į šį projektą, bet tikrai negaliu uždrausti krovos privačioje įmonėje“.
Baltijos jūros dugnu tiesti planuojamas dujotiekis „Nord Stream“ kelia Lietuvos, kitų Baltijos valstybių, taip pat Lenkijos susirūpinimą. Šios šalys ne kartą reiškė nepritarimą tiesti dujotiekį Baltijos jūros dugnu dėl aplinkosauginių ir politinių priežasčių.