Klimato atšilimas beveik ketvirtadaliu ištirpins pasaulio ekonomikos dydį

Pasauliui šylant, visų šalių ekonomikos vės. Taip skelbiama naujausiame tyrime, kuris prognozuoja, kad dėl klimato kaitos didėsianti temperatūra padarys didžiulių nuostolių ekonomikai, praneša naujienų agentūra „Reuters“.

„Mūsų tiksliausiais skaičiavimais, visa pasaulio ekonomika 2100 m. bus 23 proc. mažesnė, negu būtų išvengus klimato kaitos“, – sakė Kalifornijos universiteto Berklyje viešosios politikos profesorius Solomonas Hsiangas.

Tyrime buvo nagrinėjamas ryšys tarp temperatūros ir ekonominės veiklos 166 valstybėse.

Tyrime buvo nagrinėjamas ryšys tarp temperatūros ir ekonominės veiklos 166 valstybėse daugiau negu 50 metų laikotarpyje.

„Egzistuoja tam tikra optimali temperatūra, kuri veikia teigiamai, žvelgiant iš ekonominės veiklos pusės, ir taip pat yra pernelyg šalta ir pernelyg karšta temperatūra“, – aiškino S.Hsiangas.

Magiškasis skaičius yra 13 laipsnių Celsijaus, kuris yra didžiausių pasaulio ekonomikų vidurkis. Tačiau per šimtą metų, jeigu klimato kaita bus nesustabdyta, tai gali smarkiai pasikeisti. Neabejojama, kad šis tyrimas turėtų sudominti pasaulio lyderius prieš būsimąją JT Klimato kaitos konferenciją Paryžiuje.

„Tie, kurie dabar yra pačiame ekonomikos viršuje, tokios šalys kaip JAV ir Kinija, pradės riedėti žemyn ir jų rodikliai bus blogesni“, – teigė profesorius.

O šalys, kurios jau dabar yra už optimalios temperatūros ribų – Brazilija ir didžioji Afrikos dalis, bus dar blogesnėje pozicijoje negu dabar.

Šis tyrimas visą dėmesį kreipė tik į temperatūros pokyčių įtaką. Kiti su klimato kaita siejami padariniai, tokie kaip pasaulinio vandenyno lygio kilimas ir ekstremalūs orai, nebuvo tiriami. Tai reiškia, kad 23 proc. siekiantis ekonomikos sumažėjimas 2100 m. gali būti tik pradinis skaičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų