Ko tikėtis iš finansinių sukčių Joninių savaitgalį?

Ilgieji savaitgaliai – tradiciškai tas metas, kai suaktyvėja finansiniai sukčiai, metantys daugiau pajėgų netikėtai užklupti ir apgauti į laisvalaikio veiklas įsitraukusius ar trumpų atostogų išvykusius gyventojus. SEB banko ekspertai įspėja, kokių sukčiavimų saugotis ieškant paparčio žiedo per Jonines, rašoma SEB banko pranešime spaudai.
Sukčiavimas
Sukčiavimas / Asociatyvi nuotr.

„Finansiniai sukčiai gerai išmano žmonių psichologiją, todėl ilgųjų savaitgalių metu, kai žmonės atsipalaidavę, visuomet fiksuojame daugiau jų bandymų apgauti gyventojus. Stebėdami naujausias finansinio sukčiavimo tendencijas, manome, kad ilgojo savaitgalio metu gali padaugėti jų siunčiamų netikrų SMS žinučių, kuriose bus informuojama apie neva gautą baudą už kelių eismo taisyklių pažeidimus, nesumokėtus mokesčius, viešbučių rezervacijų atšaukimus ar prašymus patikslinti informaciją.

Į tokias žinutes gyventojai dažnai būna linkę reaguoti spontaniškai ir taip pakliūva į sukčių pinkles. Paprastai tokiose žinutėse pateikiama nuoroda į netikrą interneto banką ir taip bandoma išvilioti prisijungimo prie interneto banko ar mokėjimo kortelių duomenis“, – įspėja Daiva Uosytė, SEB banko Prevencijos departamento direktorė.

Anot jos, apdairiai reikėtų elgtis ir perkant prekes socialiniuose tinkluose – daugėja finansinių sukčių, kurie apsimeta prekes parduodančiais asmenimis, atsiunčia rekvizitus, kur jiems reikėtų pervesti pinigus už prekes, o po to iš karto užblokuoja pirkėją, nebeatsiliepia į žinutes ir taip pirkėjai patiria nuostolių.

Taip pat svarbu kritiškai vertinti skambučius, ypač iš užsienio numerių, kai skambinantieji prisistato žinomų bendrovių, bankų, policijos, valstybinių institucijų atstovais ir praneša apie blokuotas paskyras, užšaldytas sąskaitas, jūsų vardu neva imamus kreditus ir prašo atskleisti prisijungimo prie interneto banko, mokėjimo kortelių ar kitus asmeninius duomenis, reikalauja pervesti pinigus į neva saugias sąskaitas arba išgryninti lėšas ir perduoti teisėsaugos pareigūnams, kol bus vykdomas tyrimas.

SEB bankas primena klientams, kad pokalbių telefonu ar per pokalbių programėlės metu jokiu būdu negalima atskleisti savo prisijungimo duomenų, tokių kaip interneto banko atpažinimo kodas, „Smart-ID“, „Mobile-ID“ ar SEB programėlių PIN1 ir PIN2 kodai, taip pat mokėjimo kortelės informacijos ir PIN kodo. Be to, gyventojai turėtų būti budrūs ir niekada nevesti šių duomenų į SMS, „Facebook“ žinute ar el. laišku gautą nuorodą.

Įtarus ar pastebėjus finansinį sukčiavimą raginame klientus susisiekti su banko oficialiais kontaktais, pranešti policijai, Nacionaliniam kibernetini saugumo centrui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis