Kodėl „Facebook“ būtų nenaudinga atidaryti biurą Lietuvoje

Socialinis tinklas „Facebook“ praėjusią savaitę paskelbė, kad ketina tam tikras pajamas iš reklamos deklaruoti šalyse, kuriose jas gauna, o ne Airijoje, kurioje jis naudojasi palankesne apmokestinimo tvarka. Tačiau vargu ar Lietuvoje galiojantys mokesčiai galėtų privilioti pasaulinę bendrovę čia atidaryti savo biurą, kurių pasaulyje turi per 30.
„Facebook“
„Facebook“ / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Facebook“ priverstas reaguoti į valstybių ir ES spaudimą didinti skaidrumą ir mokesčius už reklamą mokėti tose šalyse, kur pasiekiami vartotojai. „Facebook“ reklamos dalis pasaulyje sparčiai auga, taip pat ir Lietuvoje.

Reklamos rinkos dalis auga

Pavyzdžiui, praėjusiais metais, remiantis tyrimų bendrovės „Kantar TNS“ duomenimis, reklama „Facebook“ socialiniame tinkle užėmė 11 procentų interneto reklamos biudžeto šalyse, nusileisdama tik banerinėms reklamoms portaluose (36 proc.) ir reklamai paieškos sistemoje „Google“ (15 proc.). Prognozuojama, kad „Facebook“ reklamos dalis šiais metais dar labiau išaugs.

„Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr./„Facebook Messenger“ vaikams
„Scanpix“/„Sipa USA“ nuotr./„Facebook Messenger“ vaikams

Tiesa, mūsų šalyje šis socialinis tinklas savo biuro neturi. Nauja tvarka, kaip teigė „Facebook“ finansų direktorius Dave'as Wehneris, iki 2019 metų vidurio bus įdiegta tose šalyse, kuriose „Facebook“ turi su reklamos užsakovais dirbančius biurus.

Tam, kad būtų apmokestinta kurioje nors šalyje, įmonė ten turi būti fiziškai, tačiau savo paslaugas internetu gali teikti iš bet kurios pasirinktos šalies, kaip, pavyzdžiui, Airijos, kuri „Facebook“ siūlo mokesčių lengvatas.

Lauktų daug mokesčių

O ką socialiniam tinklui galėtų pasiūlyti Lietuva, kad būtų atidarytas biuras mūsų šalyje? Kokie mokesčiai mūsų šalyje lauktų JAV bendrovės, jei ši nuspręstų atidaryti biurą Lietuvoje.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Eilės Valstybinėje mokesčių inspekcijoje
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Eilės Valstybinėje mokesčių inspekcijoje

Kaip paaiškino Valstybinės mokesčių inspekcijos Teisės departamento direktorė Rasa Virvilienė, jei čia turėtų biurą, „Facebook“ Lietuvoje turėtų mokėti pelno mokestį, valstybinio socialinio draudimo įmokas, privalomojo sveikatos draudimo įmokas, gyventojų pajamų mokestį, nekilnojamojo turto mokestį, pridėtinės vertės mokestį, įmokas į Garantinį fondą, taip pat tektų mokėti mokesčius už aplinkos teršimą bei žemės mokestį. Taigi, iš esmės įprastus mokesčius, kuriuos moka verslas šalyje. Apie jokias lengvatas nepranešama.

„Jei užsienio įmonė vykdo ūkinę komercinę veiklą, Lietuvoje neįsteigusi jokio padalinio arba įsteigusi dukterinę įmonę ar filialą, gali būti laikoma, kad tokia užsienio įmonė vykdo veiklą per nuolatinę buveinę“, – informavo ji.

Nemoka ir PVM

VMI atstovė paaiškino, kad tokiai užsienio įmonei, kuri Lietuvoje vykdo veiklą per nuolatinę buveinę, atsirastų prievolė šalyje mokėti pelno mokestį, jei ta veikla būtų vykdoma nuolat arba per atstovą.

Beje, dabar už „Facebook“ reklamą turi susimokėti pats reklamos pirkėjas, o jeigu „Facebook“ PVM tikslais būtų laikomas įsikūrusiu Lietuvoje, tada mokestį už reklamos paslaugas mokėtų ne pats pirkėjas, o pardavėjas, t. y. „Facebook“.

Praėjusiais metais bendrovė pranešė, kad sustabdys Jungtinių Valstijų reklamos pardavimus per Airiją. „Facebook“ biure Dubline įdarbinta per 200 žmonių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų