Kokia Edo Sheerano ir kitų didžiųjų renginių įtaka Lietuvos ekonomikai?

Pasaulinio lygio muzikos žvaigždžių koncertai ir išskirtiniai sporto renginiai į Lietuvą pritraukia tūkstančius užsienio turistų bei skatina judėjimą šalies viduje. Artimiausias toks renginys – Edo Sheerano koncertas Kaune šią savaitę, rašoma „Bilietai.lt“ pranešime spaudai.
Rammstein koncertas Vilniuje
Rammstein koncertas Vilniuje / Paul Harries nuotr.

Kokią įtaką renginių turizmas turi mūsų šalies ekonomikai?

Renginių turizmas – tai turizmo rūšis, kai keliaujama su tikslu apsilankyti konkrečiame renginyje. Tikslią finansinę naudą, kurią sukuria renginių turizmas, apskaičiuoti sudėtinga, tačiau didžiausią teigiamą įtaką gauna aptarnavimo, maitinimo, transporto ir kultūros sektoriai, nes dažnas atvykėlis, pasinaudodamas proga, nusprendžia užsiimti ir įprastomis turistinėmis veiklomis.

Organizatorių nuotr./Imagine Dragons Vilniuje
Organizatorių nuotr./Imagine Dragons Vilniuje

Puikiu renginių turizmo pavyzdžiu taps rugpjūčio 3 ir 4 dienomis Lietuvoje viešėsiančio britų atlikėjo Edo Sheerano koncertai Kauno Dariaus ir Girėno stadione. Kauno turizmo, verslo ir investicijų plėtros bei tarptautinės miesto rinkodaros agentūra „Kaunas IN“ prognozuoja, kad koncertų savaitgalį Kaune turėtų apsilankyti apie 100 tūkst. žmonių.

Skaičiuojant paprastai – jei kiekvienas žiūrovas Kaune išleis po 40 eurų (neskaitant nakvynės) – miestas džiaugsis mažiausiai 4 mln. eurų apyvarta. Be to, nakvynių rezervavimo platformose „Booking.com“ ir „AirBnB“ rugpjūčio 3 dienos užimtumas jau viršija 85 proc., o vienos nakties vidutinė kaina 2 asmenims siekia 150-200 eurų.

Visgi E.Sheerano šou Lietuvoje įtaka negali varžytis su pasirodymais daugelyje didesnių šalių. Pavyzdžiui, tyrimai rodo, jog dviejų pop dievaitės Taylor Swift koncertų dėka Kolorado valstijos (JAV) ekonomika gavo 130 mln. eurų papildomų pajamų, o štai Čikagoje koncerto dienomis fiksuotas viešbučių užimtumo rekordas – 97 proc.

Užsienio šalyse netrūksta pavyzdžių, kai renginių turizmas klesti net ir be apsilankymo renginyje. Vienas jų – šiemet vykęs Nacionalinės amerikietiško futbolo lygos (NFL) finalas, kurio atmosferą pajusti į Las Vegasą atvyko penkiskart daugiau fanų, nei talpina stadionas. Skaičiuojama, kad tai miestui uždirbo apie 560 mln. eurų.

Renginių turizmo skatinimo taktikas kartais naudoja ir viešasis sektorius: šį mėnesį atskleista, jog Vakarų Australijos valstijos vyriausybė sumokėjo 4,9 mln. eurų už du britų grupės „Coldplay“ koncertus Perto mieste praėjusių metų rudenį, kas padėjo paskatinti turizmą ir pritraukti papildomų pajamų.

Paul Harries nuotr./Rammstein koncertas Vilniuje
Paul Harries nuotr./Rammstein koncertas Vilniuje

Lietuvos renginių rinka, nors ir sparčiai auganti bei pasižyminti stipria pasiūla, lygintis su daug kitų valstybių negali vien dėl savo rinkos dydžio. Nepaisant to, renginių turizmas mūsų šalyje tampa vis labiau pastebimas ir prie valstybės gerbūvio prisideda ne tik ekonomiškai, bet ir garsinant jos vardą bei stiprinant įvaizdį.

„Daugiausiai renginių turistų iš užsienio įprastai pritraukia dideli arba svarbūs renginiai – muzikos festivaliai, sporto čempionatai, turnyrų finalai, išskirtinės konferencijos, parodos, populiarių tarptautinių atlikėjų koncertai“, – teigia didžiausios Lietuvoje bilietų platinimo bendrovės „Bilietai.lt“ vadovas Ramūnas Šaučikovas.

„Bilietų pardavimai rodo, jog dažniausiai į renginius Lietuvoje atvyksta aplinkinių šalių gyventojai – latviai, estai, lenkai ir suomiai, o tam dažniausiai įtaką turi didžiųjų muzikos žvaigždžių koncertai, kurie vyksta pas mus, bet aplenkia gretimas šalis“, – situaciją paaiškina R.Šaučikovas.

Puikus renginių turizmą skatinantis pavyzdys Lietuvoje – praėjusiais metais vykęs vokiečių grupės „Rammstein“ šou, kuris, Baltijos šalių tarpe, buvo rengiamas tik Lietuvoje ir į Vilnių pritraukė dešimtis tūkstančių užsienio turistų.

Svarbu paminėti, jog pirmojo grupės turo „Europe Stadium Tour“ koncerto proga, Vilniaus Vingio parke ištikimiausiems „Rammstein“ gerbėjams buvo surengtas ir papildomas išankstinis koncertas, todėl svečiai iš užsienio mūsų šalies sostinėje praleido mažiausiai 3-4 dienas.

„Bilietai.lt“ duomenimis, populiariausių 2023 metų Lietuvos renginių penketuke net trejas pozicijas užėmė užsienio atlikėjų pasirodymai – „Imagine Dragons“, „Rammstein“ ir Robbie Williams koncertai. Visgi, renginių turizmas svečiais iš užsienio neapsiriboja, o didžiausią jo dalį vis tik sudaro į renginius kituose Lietuvos miestuose vykstantys lietuviai.

Didžiausi vietinio renginių turizmo „kaltininkai“ mūsų šalyje – Jessica Shy, Andrius Mamontovas, SEL, Natalija Bunkė, Justinas Jarutis, Kauno „Žalgirio“ krepšinio klubas ir Lietuvos vyrų krepšinio rinktinė – tai daugumos populiariausių praėjusių metų renginių Lietuvoje autoriai.

Paklausos ar specifinės infrastruktūros būtinybės vedini daugiausia teatro, tarptautinių sporto turnyrų ar didžiųjų koncertų vyksta Vilniuje arba Kaune. Nepaisant to, vasarą viskas apsiverčia, nes startuoja festivalių sezonas, renginių turizmą skatinantis mažesniuose miestuose, o didžioji dalis lietuvių atlikėjų koncertų vyksta pajūryje.

Nors didžiąją dalį Lietuvos festivalių lankytojų sudaro lietuviai, skaičiuojama, kad iki 10 proc. dalyvių atvyksta iš užsienio. Visa tai prisideda prie mažesnių miestelių ekonomikos, o didžiausią nauda gaunama iš maitinimo ir miestelių vardo garsinimo, kas vėliau virsta papildomais poilsiautojų ar kultūrinių turistų srautais.

„Lyginant Lietuvą su daugeliu kitų šalių, esame tikrai nedideli – 21 iš 27 Europos Sąjungos valstybių pagal gyventojų skaičių. Nepaisant to, mūsų renginių rinka yra labai aktyvi, dinamiška ir nuolat auganti. Turime išties stiprų tarptautinių atlikėjų ir vietinių talentų renginių asortimentą, kuris neabejotinai prisideda prie bendro ekonomikos augimo“, – priduria „Bilietai.lt“ vadovas Ramūnas Šaučikovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis