Tvarkoje numatyta, kad jeigu aukcionuose keli pasiūlymai pateikiami vienodomis kainomis, pirmenybė teikiama pirkėjui, kuris atitinka sąlygas, susietas su ankstesniu laikotarpiu vykdyta veikla.
„Taigi, palankesnėmis sąlygomis besinaudojančios atitinkamos ūkio subjektų grupės dėl šių nuostatų gali būti privilegijuojamos, o kiti ūkio subjektai, pavyzdžiui, naujai įsisteigę Lietuvoje medienos pirkėjai, – diskriminuojami“, – teigiama Konkurencijos tarybos pranešime.
Konkurencijos taryba pabrėžė, kad vertindama keičiamos prekybos mediena tvarka projektus ji ne kartą teikė dėl jų pastabas ir atkreipė pakeitimų rengėjų dėmesį, kad palankesnių medienos įsigijimo sąlygų sudarymas atskiroms ūkio subjektų grupėms gali lemti veiksmingos konkurencijos ribojimą.
„Siekis užtikrinti konkrečių ūkio subjektų interesų tenkinimą parduodant jiems valstybinių miškų medieną savaime lemia kitų medienos pirkėjų diskriminavimą, nepriklausomai nuo prioriteto formos ar apimties“, – nurodė Konkurencijos taryba.
Ji taip pat pažymėjo, jog prioritetinė medienos pardavimo tvarka gali būti vertinama kaip valstybės pagalba, kuri gali būti teikiama tik iš anksto apie ją pranešus Europos Komisijai ir gavus jos pritarimą.
Vyriausybė prekybos valstybiniuose miškuose pagaminta mediena ir miško kirtimo liekanomis taisykles, leidžiančias iki 20 proc. sumažinti valstybinės medienos kainą, pakeitė birželio 19 dieną, nors Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) perspėjo dėl galimų nuostolių, o Konkurencijos taryba – dėl konkurencijos sumažėjimo.
STT rašte nurodoma, kad itin pigiai parduodant medieną, tai gali sukelti ilgalaikių padarinių jos kainoms ir lemti valstybės nuostolius. Tokie siūlymai, anot STT, gali būti naudingi atskiroms interesų grupėms.
Kritikos iniciatyvai pateikė ir Seimo opozicijos atstovai, kurie, remdamiesi STT išvada, teigė, jog keičiamos medienos pardavimo taisyklės sudaro sąlygas stambiesiems perdirbėjams pigiai pirkti perteklinius kiekius medienos ir juos perparduoti.