Tai ypač aktualu jautriausiai visuomenės daliai – senjorams, kurių didžioji dalis apmoka popierines sąskaitas prekybos vietose ar mokesčius surenkančiuose skyriuose. Gyventojai, norintys mokėti ne internetu, nuo šiol turės pateikti Vilniaus šilumos tinklų atsiųstą sąskaitą. Tokiu atveju už atskirą sąskaitą bus skaičiuojami ir papildomi mokesčiai.
Kad gyventojams būtų aiškiau, kokios šiandien galimos atsiskaitymo už paslaugas alternatyvos bei kaip skiriasi jų paslaugos bei įkainiai, bendrovė „Viena Sąskaita“ pateikia skaičiavimo metodikos ir kainų palyginimą su realiomis įmokų sumomis.
Apskaičiuota, jog vidutiniškai bute gyvenantis asmuo per mėnesį turi apmokėti 8 sąskaitas. Ir šiuo atveju skaičiuojami tik tie teikėjai, kurių paslaugomis neišvengiamai naudojasi visi miesto gyventojai, nepriklausimai nuo jų amžiaus. Pagrindinį įmokų paketą sudarančios paslaugos: elektra, dujos, šildymas, šiukšlės, namo administratorius ar bendrija, vanduo, televizija ir telefonas.
Įmokų surinkimo kaštai: nuo pigiausio iki brangiausio atsiskaitymo būdo
Akivaizdu, kad patogiausia už paslaugas atsiskaityti internetu, bet reikia nepamiršti tos visuomenės dalies, kuri neturi nei interneto, nei kompiuterio ir kuri itin jautriai reaguoja į kainas.
Kita alternatyva – už komunalines paslaugas mokėti per elektroninę sąskaitą. Visgi reikia atsižvelgti į tai, kad daliai gyventojų tai nėra pats patogiausias būdas atsiskaityti už paslaugas jau vien todėl, kad pinigai nurašomi tiesiogiai. Tai reiškia, jog tais atvejais, kuomet mėnesinių mokesčių suma yra didesnė nei asmuo gali tam skirti lėšų, ji vis tiek bus išskaičiuojama ir sąskaitoje neliks pinigų kitoms gyventojo reikmėms.
Atkreiptinas dėmesys, kad net turint pakankamas pajamas e. sąskaita neišsprendžia visų problemų, nes ne visi paslaugų teikėjai gali sau leisti integruotis su bankinėmis sistemomis, todėl už visas paslaugas šiuo metodu sumokėti nėra galimybės.
Pasirinkus atsiskaitymą banke, kiekvienu atveju teks mokėti atskirais pavedimais, kas iš tiesų pareikalaus daugiau laiko skirti mokesčių dalyboms. Patogesnį atsiskaitymą už paslaugas siūlo platformos, kurios skirtos būtent mokesčių mokėjimui: „Mano gilė“ ir „Viena Sąskaita“.
„Mano gilė“ mokėjimų duomenis surenka iš dviejų tiekėjų (už elektrą ir dujas), o visų kitų tiekėjų duomenis gyventojai turi kas mėnesį surinkti patys. Ši sistema taip pat nepateikia išsamios statistikos apie mėnesinius gyventojo mokesčius.
Sistema vienasaskaita.lt mokėjimų duomenis surenka iš 622 paslaugų tiekėjų, automatiškai juos atnaujindama vartotojo paskyroje. Gyventojams taip pat sudaryta galimybė stebėti mokėjimų istoriją, matyti savo išlaidų pokyčius grafiškai bei palyginti jas su kitų tame pačiame regione esančių namų ūkių išlaidomis.
Gyventojams, kurie nemoka ar neturi galimybės mokėti mokesčius internetu, vienasaskaita.lt leidžia užsakyti paslaugą telefonu ir kas mėnesį paštu gauti popierines sąskaitas, kuriose būna įtraukti visi kliento teikėjai. Tokiu atveju atsiskaitymas net ir prekybos vietose ar kitur gyventojui kainuoja pigiau. Pasak sistemos „Viena Sąskaita“ vadovo Šarūno Stanislovėno, ši galimybė ypač aktuali brandesnio amžiaus žmonėms, nenorintiems ar neturintiems galimybės atsiskaitinėti elektroniniu būdu.
Bendrovės vadovas pabrėžia, jog atsiskaitymo paslaugų įkainių palyginimas gali būti tik santykinis, nes pačios paslaugos yra visiškai skirtingos: „Pavyzdžiui, reikia įvertinti, už kiek paslaugų per mėnesį gyventojas nori atsiskaityti. Ar jam svarbu tik komunalinės paslaugos, ar ir kiti mokėjimai – už internetą, darželį, saugos tarnybų paslaugas ir t.t.? Ar gyventojas pasiruošęs pats kas mėnesį iš kiekvieno tiekėjo surinkinėti aktualius duomenis, tarifus, mokėjimų sumas, ar nori viską gauti automatiškai? Šia prasme, nors mūsų įkainis ir taip vienas mažiausių rinkoje, iš esmės mes vieninteliai Lietuvoje vartotojams siūlome ne tik pinigų pervedimo būdą, bet ir galimybę sutaupyti laiko, sekti bei planuoti savo išlaidas bei gauti kitų pridėtinių verčių“.