Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Latviai už Šventosios uosto valymą panoro per daug

Šventosios uosto likimą ir toliau gaubia nežinia. Nutraukus sutartį su uostą valiusia bendrove „Alvetos karjerai“, trečiadienį uosto direkcija nutraukė ir derybas su latvių bendrove, kuri pernai valė uostą.
Šventosios uoste dar antradienį buvo vykdomi gilinimo darbai. Tačiau jau nebeabejojama, kad uostelis nebus atvertas vasaros pradžiai.
Šventosios uoste dar antradienį buvo vykdomi gilinimo darbai. Tačiau jau nebeabejojama, kad uostelis nebus atvertas vasaros pradžiai. / J.Andriejauskaitės nuotr.

Pasak Šventosios uosto direktorė Airidos Česnienės, latviai pasiūlė itin aukštą darbų kainą ir per ilgą terminą, dėl to derybos nedavė vaisių.

„Pasiūlytos kainos didelės. Vieno kubinio metro gruntui iškasti ir nugramzdinti iki vieno kilometro atstumu jūroje – 62,18 Lt, vieno kubinio metro kaina iškasant ir padedant laikinoje kaupimo vietoje sausumoje – 72 Lt, o išvežimo kaina – 33 Lt. Taip pat budėjimo įkainis už mėnesį 209 tūkst. Lt Šiemet laimėjusių rangovų kaina buvo apie 23 Lt/kub.m. Uosto netenkino terminas, nes latviai galėtų pradėti darbus ne anksčiau kaip po trijų savaičių ir truktų iki rugpjūčio 23 dienos, taigi, visą vasarą“, – pasakojo Airida Česnienė.

Ji neslėpė, kad tokia derybų pabaiga jos nenustebino. Latviai norėjo pasinaudoti padėtimi ir užsidirbti, taip pat atsiimti už pernykščius nuostolius. Pernai latviai gruntą kasė maždaug už 15 Lt/kub.m.

Pernai vos pradėjus veikti uosteliui jis po dešimties dienų buvo užneštas. Įplaukos kanalą gilinusi latvių bendrovė smėliu, kaip buvo numatyta, supylė į jūrą išsikišusį pylimą, kuris turėjo apsaugoti uostą nuo audrų. Tačiau pylimas supiltas per aukštas – nusidriekė per toli į jūrą ir tapo aukštesnis. Tai ir tapo pagrindine priežastimi, kodėl uostelis negalėjo normaliai funkcionuoti.  Latviai taisė savo klaidas, tačiau liko neiškasę 2 tūkst. kubinių metrų grunto, jiems direkcija nesumokėjo apie 100 tūkst. Lt. Pasitelkti techniką dėl tokio kiekio šiemet latviai nepanoro ir buvo sutarę su naujai konkursą laimėjusią bendrove „Alvetos karjerai“, kad ši perimtų neužbaigtus darbus. Tačiau darbas Šventosios uoste naujiems rangovams sekėsi itin sunkiai.

Negalime dirbti prisidėdami dar ir iš savo kišenės, - sakė uostą gilinusios bendrovės vienas vadovų. 

Bendrovės „Alvetos karjerai“ vienas vadovų Juozas Motiejauskas teigė, kad bendrovė darė viską, ką galėjo, tačiau gamtos stichija jiems pasirodė neįveikiama. Pasak jo, dar savaitgalį bendrovės darbuotojai kai kuriuose uosto sektoriuose buvo pasiekę 2 metrų gylį, tačiau dėl stipraus vėjo vietos vėl buvo užneštos, liko vos metras gylio.

„Kaip galima projektuoti, dirbti ir planuoti, jei vėl užneša, tai darbas dėl darbo. Kokia bebūtų technika, smėlis vis tiek bus užneštas. Vienas efektingiausių dalykų, klausant specialistų, būtų molai, be jų tvarkos niekas nepadarys“, – teigė J.Motiejauskas. Jo teigimu, pernai rangovai turėjo iškasti daug didesnį kiekį smėlio, apie 73 tūkst, šiemet buvo skelbta, jog reikės iškasti 40 tūkst. kubinių metrų grunto, vėliau patikslinta, jog 28 tūkst., tad pasitelkti itin galingą techniką neleido finansinės galimybės. „Negalime dirbti prisidėdami dar ir iš savo kišenės. Tapome dabar blogiausi, tačiau tikrai darėme viską, ką galėjome, planavome finansus ir darbus“, – sakė vienas vadovų. Jis neslėpė, kad nežinia, kokia baigtis laukia bendrovės. Pagal sutartį bendrovė už darbus uoste turėjo uždirbti apie 2 mln. Lt, tačiau nepasiekus numatytų gylių, pinigai nebus mokami.

Kol bus parengti visi reikiami dokumentai Šventosios uosto atstatymui, projektuotojai yra analizavę laikinų, 3-4 metus tarnaujančių molų statybos kaštus. Vienas variantas būtų kainavęs apie 16 mln. Lt, kitas - 12 mln. Lt. Tad iki tol, kol bus pastatyti stacionarūs molai, uosto direkcijos specialistų manymu, racionaliau yra valyti užnešimus nei statyti laikinus molus, juos vėliau ardyti ir statyti iš naujo. Teigiama, kad net ir pastačius stacionarius molus, Šventosios uostas vis tiek bus šiek tiek užnešamas.

Ieškos rangovo

Pasak direktorės Šventosios uostui Airidos Česnienės, iš „Alvetos karjerų“ bus siekiama prisiteisti nuostolius dėl neįvykdytų darbų. Bauda siekia apie 100 tūkst. Lt, taip pat bus skaičiuojami ir delspinigiai, kurie jau šiandien siekia 6 tūkst. Lt. Dėl žvejybos sustabdymo rangovo prašymu, kelias dienas į jūrą negalėjo išplaukti žvejai. Bus siekiama, kad bendrovė atlygintų nuostolius, nes, kaip teigiama, tomis dienomis ji nedirbo.

Anot A.Česnienės, dar bus bandoma skubos tvarka ieškoti rangovų, kurie norėtų ir galėtų sparčiai išgilinti po žiemos užneštą uostą.

Kol kas oro sąlygos neleido atlikti matavimų, tad nežinia, kokios grimzlės laiveliai galės įplaukti į Šventosios uostą. Nepaisant to, šį savaitgalį vyks antroji Šventosios regata.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos