Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Latvijos alkoholio gamintojai: akcizų didinti sparčiai nevertėtų

Latvijos vyriausybei ir parlamentui pritarus alkoholio akcizų didinimui pagal planuojamą mokesčių reformą, smarkiai brangtų stiprieji alkoholiniai gėrimai, valstybės iždas netektų įplaukų, rinkoje padaugėtų nelegalios produkcijos, perspėja Latvijos alkoholio gamintojų asociacija.
Alkoholio draudimo ženklas
Alkoholio draudimo ženklas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Temos: 2 Alkoholis Latvija

Jos skaičiavimais, litras stipriųjų alkoholinių gėrimų kitąmet brangtų 1,1 euro, tuo tarpu 5 laipsnių stiprumo alaus butelis – tik 0,04 euro.

Asociacija siūlo akcizą alui didinti labiau, o stipriesiems alkoholiniams gėrimams – nuosaikiau.

„Planuojamas mokesčio didinimas stipriajam alkoholiui daugiau kaip 15 proc. paklausą sumažintų 10-12 procentų. Nelegaliai produkcijai vis dar tenka apie ketvirtadalis rinkos, todėl staigus akcizo didinimas šią dalį tik išpūstų“, – sakė asociacijos vadovas Davis Vitolas.

Jo vadovaujamos organizacijos skaičiavimais, akcizą padidinus 3,5 proc. už 100 litrų absoliutaus alkoholio, kaip ir buvo planuota anksčiau, 2018 metais valstybės iždas pasipildytų 28 mln. eurų daugiau nei tuo atveju, jei akcizas didėtų 15,2 proc., kaip tai numatyta mokesčių reformos projekte.

Sudarant tokias prognozes atsižvelgta į pokyčius Estijos alkoholio rinkoje po to, kai šioje kaimyninėje šalyje smarkiai padidėjo akcizai.

Latvijos alkoholio gamintojų asociacija primena ne kartą skelbtus apytikrius statistinius duomenis: pernai į Latviją alkoholinių gėrimų plūstelėję Estijos gyventojai Latvijos iždą papildė 15-20 mln. eurų ir sukūrė apie 200 naujų darbo vietų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos