Anot Susisiekimo ministerijos pranešimo, ministrų kabinetas antradienį apsvarstė ministerijos parengtą ataskaitą dėl Latvijoje vykdomų pagrindinės „Rail Baltica“ trasos statybos darbų pirkimo, numatomos sudaryti sutarties objekto ir turinio, taip pat finansavimo tvarkos. Numatoma, kad pagrindinės geležinkelio linijos Latvijoje statybos kaštai sieks 3,7 mlrd. eurų, o pirmojo etapo statybos darbams prireiks 165 mln. eurų, neskaičiuojant pridėtinės vertės mokesčio.
Ministerija pabrėžė, kad pasirašydama sutartį Latvija prisiims valstybės biudžeto įsipareigojimus tik dėl pirmojo etapo statybos darbų, kurie jau finansuojami pagal Europos infrastruktūros tinklų sujungimo priemonę (EISI).
Sutartis apims „Rail Baltica“ magistralės už Rygos ribų tiesimą ruožuose: Estijos siena – Vangažai, Vangažai-Salaspilis-Misa, Misa-Lietuvos siena, taip pat geležinkelio linijos ruožą, kertantį Rygą, ir dviejų atšakų jungtį su Rygos oro uostu. Pagrindinės „Rail Baltica“ trasos už Rygos ribų statybos darbai apima geležinkelio pylimų, estakadų, taip pat geležinkelio bėgių ir kitos susijusios infrastruktūros statybą.
„Rail Baltica“ statybos darbus planuojama atlikti etapais.
Susisiekimo ministerija rengia projekto ataskaitą, kad būtų užtikrintas jo funkcionalumas ir iki 2030-ųjų geležinkelio linija būtų prijungta prie Europos geležinkelių sistemos. Be to, planuojama siūlyti projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo įstatymo pakeitimus, siekiant tiksliai apibrėžti dalyvaujančių šalių atsakomybę bei paspartinti projekto įgyvendinimą. Planuojama, kad ataskaitą Vyriausybė galės svarstyti ateinantį mėnesį.
„Rail Baltica“ – Europos standarto (1435 mm pločio) elektrifikuotas dviejų gijų geležinkelis keleiviams ir kroviniams vežti – tiesiamas nuo Talino iki Lietuvos ir Lenkijos sienos. 870 kilometrų ilgio magistralė sujungs Baltijos valstybes su Europos geležinkelių tinklu.