Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LB: dalis mokėjimų rinkos dalyvių netinkamai informuoja apie paslaugų komisinius

Informaciją apie komisinius mokesčius už suteiktas mokėjimo paslaugas savo klientams tinkamai teikė tik pusė Lietuvos banko (LB) patikrintų finansų rinkų dalyvių. Kitų tikrintų įmonių veikloje užfiksuota trūkumų, kuriuos jos įpareigoti pašalinti, pranešė LB.
Lietuvos banko pastatas Vilniuje
Lietuvos banko pastatas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Ši informacija naudinga vartotojams, kad jie matytų, kiek per metus išleido konkrečioms mokėjimo paslaugoms, peržiūrėtų, ar jos atitinka poreikius, galėtų palyginti su kitų mokėjimo paslaugų teikėjų įkainiais. Tam, kad informacija būtų objektyvi ir palyginama, ji turi būti pateikiama vienoda forma“, – pranešime sakė LB valdybos narys Marius Jurgilas.

LB Finansų rinkos priežiūros tarnybos specialistai iš viso patikrino aštuoniolika mokėjimo paslaugų teikėjų – atrankos būdu pasirinktus bankus, kredito unijas ir elektroninių pinigų įstaigas. Penki iš jų apskritai nebuvo parengę teisės aktų reikalavimus atitinkančios komisinių mokesčių ataskaitos, o keturių mokėjimo paslaugų teikėjų dokumentai turėjo trūkumų.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Marius Jurgilas
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Marius Jurgilas

Centrinis bankas įpareigojo nedelsiant imtis atitinkamų veiksmų: tuos, kurie nebuvo parengęs dokumentų – juos parengti, o tuos, kurių dokumentai turėjo trūkumų – juos ištaisyti.

Tam, kad informacija būtų objektyvi ir palyginama, ji turi būti pateikiama vienoda forma.

Tarp tyrimo metu nustatytų taisytinų atvejų pasitaikė tokie: mokėjimo paslaugų teikėjai keitė lentelių formatą, panaikindavo būtinas atvaizduoti lenteles, nenaudodavo patvirtinto simbolio ir panašiai. Pasitaikė ir gerosios praktikos pavyzdžių, kai klientų labui mokėjimo paslaugų teikėjai pasistengdavo labiau, nei reikalauja teisės aktai, pavyzdžiui, sudarė sąlygas susipažinti su komisinio mokesčio ataskaita ne tik lietuvių, bet ir užsienio kalbomis.

Pagal teisės aktus, mokėjimo paslaugų teikėjai privalo ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 31 dienos nemokamai pateikti vartotojui ataskaitą apie visus su mokėjimo sąskaita susijusius komisinius mokesčius praėjusiais metais.

Su skirtingų finansų rinkos dalyvių mokėjimo paslaugų įkainiais vartotojai gali susipažinti LB interneto svetainėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos