LB: draudikai turėtų plėsti paslaugas elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigoms

Lietuvos bankas (LB) kviečia draudikus plėsti paslaugas elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigoms – draudimo apsauga turėtų apimti ne tik minimalias draudimo sąlygas, bet ir asmens duomenų apsaugos ir kibernetines rizikas.
Elektroniniai pinigai
Elektroniniai pinigai / 123RF.com nuotr.

„Elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigos, teikiančios mokėjimo inicijavimo ir sąskaitos informacijos paslaugas, susiduria su sunkumais drausdamosi profesinės civilinės atsakomybės draudimu, kadangi dalies rizikų Lietuvos draudikai nedraudžia“, – pranešime sakė LB Mokėjimų rinkos priežiūros skyriaus vadovė Dovilė Arlauskaitė.

LB vertinimu, neturėtų būti apsiribojama tik minimaliomis draudimo sąlygomis, todėl siūloma išplėsti draudimo apsaugą. Tai sudarytų sąlygas stiprinti įstaigų klientų interesų apsaugą, didinti mokėjimo inicijavimo ir sąskaitos informacijos paslaugų teikimo efektyvumą.

LB žiniomis, pagrindinės konservatyvaus draudikų požiūrio priežastys yra susijusios su nepakankamai pažinta ir aiškia draudimo rizika, kadangi mokėjimo inicijavimo ir sąskaitos informacijos paslaugos yra gana naujos rinkoje bei nesusiformavusia teismų praktika dėl tokio draudimo.

Bankas atkreipia dėmesį, kad teisės aktuose nustatyti draudžiamieji įvykiai yra susiję su informacijos apie asmenį, jo privatų gyvenimą, įmonių, įstaigų ir organizacijų veiklą viešo paskelbimo, panaudojimo savanaudiškais tikslais ar kibernetinių atakų rizikomis, kurių Lietuvos draudikai dažniausiai į draudžiamųjų įvykių sąrašą neįtraukia. O daugumos Europos ekonominės erdvės šalių draudikų siūlomose draudimo sąlygose nurodyti draudžiamieji įvykiai dažnai apima asmens duomenų apsaugos ir kibernetines rizikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis