Įvedus naująjį mokestį, kurį valdančioji partija svarstys trečiadienį, metinės biudžeto įplaukos padidės 5 mlrd. zlotų (1,3 mlrd. JAV dolerių), nurodoma parlamento svetainėje. Partija „Teisė ir teisingumas“, kuri prieš pergalę 2015 metais įvykusiuose rinkimuose žadėjo nedidinti mokesčių, ieško papildomų pajamų šaltinių, nes precedento neturinčios socialinių išlaidų programos ir pirmalaikio išėjimo į pensiją plano išlaidos daro spaudimą valstybės finansams.
Naujasis mokestis bus svarstomas skubos tvarka, nerengiant įprastinių viešųjų konsultacijų.
Pagal įstatymo projektą, dėl planuojamo mokesčio degalų litras pabrangs 0,25 zloto, o įplaukos iš šios rinkliavos bus skirtos vietos kelių tiesimo finansavimui.
Valdančioji partija yra sakiusi, kad ankstesnė vyriausybė, sutelkusi dėmesį į autostradų tiesimą, kuris buvo bendrai finansuotas Europos Sąjungos (ES) lėšomis, nepakankamai rūpinosi vietos kelių tiesimo projektais.
Naujasis mokestis „nebūtinai reiškia, kad klientams degalinėse teks brangiau mokėti už degalus“, pareiškė vyriausybės kontroliuojamas „PKN Orlen“, didžiausias Lenkijos naftos perdirbimo koncernas.
Tačiau pirmaujančių Lenkijos bankų analitikai mano, kad tuo atveju, jeigu naujasis mokestis bus patvirtintas, vartotojų kainų indeksas Lenkijoje padidės 0,3–0,4 procentinio punkto.