Rinkai tampant sunkiai prognozuojama, tai turi įtakos ir Lietuvos verslininkams, pripažįsta vienos didžiausių kelių ir tiltų tiesimo įmonės „Kauno tiltai“ vadovas.
„Tiesiogiai tame pačiame konkurse su kinais varžytis neteko. Tačiau Lenkijoje neseniai įvykusiuose dviejuose autostradų tiesimo konkursuose dalyvavo ir kinai. Rinka po jų pasirodymo tapo nervinga, sunkiai prognozuojama. Tai turi įtakos ir mums, tos rinkos dalyviams“, – naujienų portalui eversus.lt sakė „Tiltra Group“ valdybos narys ir „Kauno tiltų“ valdybos pirmininkas Nerijus Eidukevičius.
Kol kas jis sakė džiaugiasi, kad Lietuvai gretimose Europos šalyse kelių ir tiltų sektoriuje kinų konkurencijos lietuviai tiesiogiai dar nejaučia.
Kinijos bendrovė „China Overseas Enginering Group Company“ (COVEC) dalyvavo ir laimėjo dar vieną Lenkijos kelių tiesimo konkursą – nutiesti autostrados atkarpą už 319 mln. eurų – Lenkijos statybų sektoriaus interesus Briuselyje atstovaujančios lobistų grupės OIGD duomenimis, tai 48 proc. mažiau nei viso sandorio vertė.
Lenkai, kurie kovodami su krize didžiules lėšas skyrė savo šalies infrastruktūros kūrimui ir tobulinimui, apkaltino kinus dempingu ir apskundė juos Europos Komisijos pirmininkui Jose Manueliui Barroso.
2009 metų rugsėjį „China Overseas Enginering Group Company“ nurungė keletą Europos konkurentų, kurie varžėsi dėl 49 kilometrų greitkelio, jungiančio Varšuvą su Berlynu, rekonstrukcijos.
Jei Kinijos bendrovės nebūtų subsidijuojamos, kaip yra šiais atvejais, tai, pasak N.Eidukevičiaus, jos neturėtų jokių galimybių efektyviau konkuruoti už šiuo metu rinkoje veikiančias bendroves. Be to, jei būtų sugriežtintas darbo jėgos importas iš Kinijos, tuomet jų bendrovės negalėtų diskriminuoti Europos konkurentų.
„Tiltra Group“ Lenkijoje šiuo metu uždirba daugiau nei Lietuvoje ir taip iš dalies kompensuoja mažėjančias pajamas namuose.