Lietuva ir kitos ES šalys per EIB fondą Ukrainos atstatymui skirs 400 mln. eurų

Lietuva kartu su 15 Europos Sąjungos (ES) šalių sutarė dėl specialaus Europos investicijų banko (EIB) fondo Ukrainai, skirto remti jos artimiausio laikotarpio atstatymą. Šalys įsipareigojo tam skirti daugiau nei 400 mln. eurų. Lietuva fondui skiria 10 mln. eurų dotaciją, pranešė Finansų ministerija.
Parama Ukrainai
Parama Ukrainai / 123RF.com nuotr.

Naujasis EIB fondas „EU4U“ padės greitai padidinti paramą svarbiai Ukrainos infrastruktūros atkūrimui ir palaikyti šalies ekonomiką.

„Šis instrumentas leis Europos investicijų bankui toliau finansuoti skubius infrastruktūros atstatymo projektus ir remti Ukrainos ekonomikos atsparumą“, – pranešime sakė finansų ministrė Gintarė Skaistė.

EIB prezidentas Werneris Hoyeris teigė, kad šie įsipareigojimai padės Ukrainos ekonomikai ir jos pasipriešinimui Rusijos invazijai.

„Parama taip pat padės nutiesti kelią šalies narystei ES“, – pranešime sakė jis.

Ukrainos ministras pirmininkas Denisas Šmyhalis teigė, kad Ukrainai skubiai reikia tarptautinės paramos greitam atsigavimui, ypač energetikos, būsto, kritinės socialinės infrastruktūros ir privataus sektoriaus atstatymui.

Prie fondo prisidės Prancūzija (100 mln. eurų), Airija (7 mln. eurų), Italija (100 mln. eurų), Latvija (7 mln. eurų), Lietuva (10 mln. eurų), Liuksemburgas (1,3 mln. eurų), Lenkija (25 mln. eurų), Slovakija (5 mln. eurų), Ispanija (iki 70 mln. eurų), Nyderlandai (52 mln. eurų).

Be to, Belgija, Kroatija, Kipras, Danija, Estija ir Graikija patvirtino savo paramą ir ketinimą prisidėti prie fondo, tačiau konkrečios sumos dar bus nustatytos ateityje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis