Lietuva neteko 70 proc. užsienio turistų: kaltas tik karas ar ir kainos?

Vietos turizmo verslas šaukiasi valstybės pagalbos, nes pandemijos praradimus sustiprino Rusijos Ukrainoje pradėtas karas. Lietuva neteko 70 proc. užsienio turistų, tačiau ne visi ekspertai sutinka, kad dėl to kaltė tenka vien Ukrainoje vykstančiam karui. Jie atkreipia dėmesį ir į menką Lietuvos, kaip įdomios aplankyti šalies, reklamavimą, ir į smarkiai išaugusias kainas. Taigi, kas kaltas, kad mūsų šalį aplenkia turistai?
Druskininkai
Druskininkai / 123rf.com nuotr.

Lietuva neteko 70 proc. turistų

Lietuvos turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė, neseniai pastebėjo, kad Lietuva, lyginant su laiku prieš pandemiją, neteko 70 proc. turistų.

Remiantis Pasaulio turizmo asociacijos duomenimis, mūsų šalis per pandemiją neteko 66 proc. turistų.

„Lietuva, kaip ir kitos Europos šalys, per pandemiją neteko apie 66 proc. turistų, o Baltijos šalių kontekste mūsų šalis jų neteko mažiausiai. ES vidurkis taip pat yra panašus – 66–70 proc.“, – skaičiuoja Nacionalinės turizmo skatinimo agentūros „Keliauk Lietuvoje“ Komunikacijos projektų vadovė Monika Mazaliauskaitė.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Keliauk Lietuvoje“ stendas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Keliauk Lietuvoje“ stendas

Kiek turistų mūsų šalis neteko būtent dėl karo, anot jos, galima bus vertinti, sulaukus antrojo ketvirčio duomenų – liepos pabaigoje–rugpjūčio pradžioje.

Pirmojo ketvirčio duomenys rodo, kad turizmo situacija po pandemijos yra atsigaunanti, net ir kovo mėnesio rezultatai, kai jau buvo prasidėjęs karinis konfliktas Ukrainoje, yra teigiami. Vis dėlto, priešpandeminį lygį pasiekti prireiks laiko.

Ž.Gavelienė mano, kad dėl prarastų turistų kaltas ne tik karas – veikiau Lietuva laiku neatliko namų darbų, o ekonomistas Žygimantas Mauricas atkreipia dėmesį ir į smarkiai išaugusias kainas. 15min aiškinosi, kokios to priežastys.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis