Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuviai dar dažniau ieško ne tik ekologiško šampūno, bet ir automobilio

Ekologiška kosmetika, buitinės chemijos prekės, natūraliomis sąlygomis užaugintos daržovės – produktai, kuriuos į savo pirkinių krepšelį įsideda vis daugiau gyventojų. Ekologiškumas tampa svarbiu kriterijumi ne tik renkantis smulkesnes kasdienio naudojimo prekes, bet ir didesnius pirkinius, pavyzdžiui, automobilius, rašoma SEB pranešime spaudai.
Ekologiškas automobilis
Ekologiškas automobilis / 123rf.com nuotr.

Šio banko duomenimis, banko klientai per praėjusius metus įsigijo daugiau kaip 400 ekologiškų automobilių, kurių CO2 emisija siekia iki 110 g/km.

„Prieš penkerius metus, kai klientams, įsigyjantiems ekologiškus automobilius, pirmą kartą pasiūlėme palankesnes nei įprastai lizingo sąlygas, ekologiškus automobilius gyventojai vis dar vertino atsargiai ir įsigijo vos kelis. Bėgant laikui, keitėsi požiūris, augo sąmoningumas aplinkos atžvilgiu, tad ekologiškų automobilių populiarumas išaugo dešimtimis kartų ir vis didėja“, – sako Saulius Mickus, SEB banko Lizingo departamento direktorius.

Vien per penkis pirmus šių metų mėnesius privatūs SEB banko klientai įsigijo 50 proc. daugiau ekologiškų automobilių negu atitinkamu laikotarpiu pernai.

Didžiausią dalį (65 proc.) ekologiškų automobilių pirkėjų sudarė apie 40 metų vyrai, dažniausiai didžiųjų Lietuvos miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos) gyventojai. Jie dažniausiai rinkosi automobilių gamintojo „Volkswagen“ modelius „Passat“, „Golf“, „Jetta“. Rinkdamosi ekologiškus automobilius, moterys pirmenybę teikė kompaktiniams „Nissan“ modeliams „Note“ ar „Micra“.

Augančią ekologiškų prekių paklausą pastebi ir ekologiškomis prekėmis – pradedant maisto produktais, baigiant higienos ar švaros prekėmis – prekiaujančios interneto parduotuvės „Ekopirk.lt“ vadovė Jurgita Mackevičienė.

„Pernai ekologiškų prekių apyvarta padidėjo 109 proc., palyginti su 2014 metais. Šiemet tikimės taip pat bent 80 proc. augimo. Pagrindinis pardavimo masto variklis – naujų produktų įvedimas į prekybos tinklų asortimentą ir eksporto plėtra“, – sako ji.

Pasak J.Mackevičienės, nors renkantis prekę svarbus kriterijus yra kaina, tačiau augantis gyventojų sąmoningumas skatina vis dažniau rinktis sveikus, ekologiškus produktus.

„Atsižvelgdami į šiuos pokyčius, mus pamažu atranda ir kavinės bei restoranai, nes jiems siūlome ir didmenai skirtus maisto produktus. Pasiūlę patrauklią kainą, parodę, kad ekologiški produktai gali būti įkandami visiems, greitai pelnome naujų klientų simpatijas“, – tikina „Ekopirk.lt“ vadovė.

S.Mickus atkreipia dėmesį, kad dalis klientų, įsigyjančių ekologiškus produktus, atsižvelgia ir į tai, kiek jie atsiperka finansiškai.

Pavyzdžiui, SEB banko duomenimis, įprastomis lizingo sąlygomis, kai lizingo terminas yra penkeri metai, perkant ekologišką automobilį už 15 tūkst. eurų, kurio CO2 emisija siekia iki 110 g/km, ir perkant tos pačios klasės ir tos pačios kainos automobilį, kurio CO2 emisija yra 135 g/km, palūkanų per visą laikotarpį galima sutaupyti apie 370 eurų.

Be to, ekologiški automobiliai naudoja mažiau kuro, tad ir jų eksploatacija yra pigesnė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos