Lietuviai dažniausiai tarp euro zonos gyventojų moka internetu, tačiau laiko ir grynųjų

Lietuvos gyventojai dažniausiai tarp euro zonos šalių piliečių perka ir atsiskaito internetu, nors žmonėms vis dar svarbūs ir grynieji, rodo Europos Centrinio Banko (ECB) vartotojų mokėjimo įpročių apklausa.
Pinigai
Pinigai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Lietuva išsiskiria didžiausia internetinių atsiskaitymų dalimi – 3 iš 10 kartų lietuvis perka ir atsiskaito internetu, o tipinis euro zonos gyventojas internetu atlieka 2 iš 10 visų kasdienių mokėjimų“, – pranešė Lietuvos bankas (LB).

Pasak apklausos, beveik pusė visų atsiskaitymų prekybos vietose atliekama elektroninėmis priemonėmis, tačiau vis dar plačiai naudojami ir grynieji pinigai.

„Todėl svarbu išlaikyti subalansuotą mokėjimų sistemą, suteikiančią galimybę atsiskaityti tiek elektroniniu būdu, tiek grynaisiais pinigais, atsižvelgiant į gyventojų poreikius“, – pranešime sakė LB Grynųjų pinigų departamento vyriausioji specialistė Edita Lisinskaitė.

Apklausos duomenimis, dažniau internetu apsiperka jauni ar gaunantys didesnes pajamas. Jie rečiausiai naudoja grynuosius. 

62 proc. euro zonos ir 57 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad būtų galima atsiskaityti ir grynaisiais, nes jų pranašumas – anonimiškumas ir privatumo apsauga, be to atsiskaitant jais lengviau stebėti išlaidas.

40 proc. Lietuvos gyventojų nurodė, kad grynaisiais kaupia santaupas – prieš dvejus metus tokių buvo 46 proc. Euro zonoje jų dalis sumažėjo nuo 37 iki 35 proc.

Vidutinė grynųjų suma Lietuvos gyventojo piniginėje siekia 60 eurų, o euro zonos gyventojo – 59 eurus.

ECB inicijuoto tyrimo metu 2023 metų rudenį ir 2024 metų pavasarį apklausta daugiau nei 50 tūkst. euro zonos šalių gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis