Tyrimo metu daugiau nei trečdalis – 37 proc. – apklaustųjų nurodė besiskolinantys pinigus įvairioms reikmėms. 3 proc. lietuvių skolinasi sveikatos paslaugoms, pavyzdžiui, apsilankymui odontologo kabinete, 4 proc. – kasdienėms išlaidoms, tokioms kaip maistas, drabužiai, kiek daugiau nei dešimtadalis (11 proc.) pasiskolintus pinigus skiria skirtingiems gyvenimo atvejams. Vis dėlto didžiausia dalis – 19 proc. – šalies gyventojų skolinasi pinigų didesniems, apgalvotiems pirkiniams, pavyzdžiui, buitinei technikai, automobiliui, būstui įsigyti ar remontuoti, rodo tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ atlikta apklausa.
„Karantinas ne tik pakoregavo gyvenimo ritmą, bet ir skolinimosi įpročius. Didelei daliai įmonių persikėlus dirbti į namus, darbuotojai ieško sprendimų patogiai darbo vietai įsirengti. Dažnai tam prireikia ir papildomų investicijų, todėl gerai apsvarstę idėjas, dalis lietuvių skolinasi pinigų joms įgyvendinti.
Taip pat ne mažiau yra tų, kurie skolinasi buitinei technikai, baldams įsigyti, kitų būsto erdvių atnaujinimui, o nuosavuose namuose gyvenantieji taip pat ir sodui, poilsio erdvei lauke susitvarkyti. Pastebime, jog namų komfortas iškyla į pirmą vietą“, – sako bendrovės „4finance“ vadovė Giedrė Štuopė.
Namų jaukumas vietoje pramogų
Anot jos, galima pastebėti, kad spontaniškoms pramogoms lietuviai skolinasi vis mažiau: „Sumažėjus pramogų pasirinkimui, praleidžiant daugiau laiko namuose, nekeista, jog gyventojai vis dažniau paskolą paskiria reikšmingam gyvenimo kokybės pokyčiui, o ne trumpalaikiam malonumui.“
Besiskolinantys pinigų didesniems pirkiniams dažniau įvardijo 36-45 m. miestų gyventojai, turintys aukštąjį išsilavinimą, uždirbantys daugiau nei 700 eurų, rodo tyrimo rezultatai.
Kasdienėms išlaidoms dažniau skolinasi jaunesni – 18-25 metų amžiaus lietuviai, skirtingiems gyvenimo atvejams – 26-35 metų vyrai ir moterys, o sveikatos paslaugoms – 36-45 metų amžiaus šalies gyventojai. Vis dėl to, dažniausiai linkę skolintis – vyrai, išskyrus paskolas sveikatos paslaugoms. Joms moterys nurodė besiskolinančios dažniau nei vyrai.
Reprezentatyvų gyventojų nuomonės tyrimą apie pinigų skolinimo tikslus „4finance“, valdančios prekinį ženklą „Vivus.lt“, užsakymu atliko bendrovė „Spinter tyrimai“ 2021 m. kovo mėn. Tyrimo tikslinė auditorija – Lietuvos gyventojai nuo 18 iki 75 metų. Apklausti 1006 respondentai.