Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviško prekės ženklo „Robert Kalinkin“ siekis – tapti regiono mados lyderiu

Viename iš Vilniaus prekybos centrų įsikūrusiai prekinio ženklo „Robert Kalinkin“ parduotuvei ir tuo pačiu vardu pavadintai įmonei birželį sueis dveji, tačiau jos pasiekimų užtektų ir daugiau metų skaičiuojančiai bendrovei. Dizainerio Roberto Kalinkino ir rinkodaros specialistės Indrės Viltrakytės įkurta įmonė per dvejus metus užaugo akivaizdžiai: įmonės gaminiai skaičiuojami jau ne vienetais, o šimtais, darbuotojų skaičius šoktelėjo nuo 2 iki 12, o dizainerio kurtus drabužius pradėta eksportuoti į Latviją, Didžiąją Britaniją, Jungtines Amerikos Valstijas (JAV) ir Kiniją. Tvirtais žingsniais žengiantis prekinis ženklas „Robert Kalinkin“ tuo apsiriboti neketina, vienas pagrindinių tikslų artimiausiu metu – tapti vienu nepriklausomų mados prekės ženklų lyderių ne tik Lietuvoje, bet ir šiame Europos regione.
„Robert Kalinkin“ drabužiai
„Robert Kalinkin“ drabužiai / „Robert Kalinkin“ nuotr.

Idėja brendo ilgai

Aštuonerius metus rūbų dizainu užsiimantis Robertas Kalinkinas ir Indrė Viltrakytė susipažino dirbdami su drabužių madomis visai nesusijusį darbą. Menų fabrike LOFTAS R.Kalinkinas buvo didelių renginių ir tarptautinių filmų bei reklamų scenografas, o I.Viltrakytė dirbo rinkodaros vadove.

„Robert Kalinkin“ nuotr./„Robert Kalinkin“ vadovė Indrė Viltrakytė
„Robert Kalinkin“ nuotr./„Robert Kalinkin“ vadovė Indrė Viltrakytė

„Drabužiai visada buvo Roberto stichija, todėl, padirbėję kurį laiką kartu, nusprendėme, kad galime įkurti ir savo atskirą įmonę, susijusią būtent su jo aistra drabužių dizainui. Taip ir gimė prekinis ženklas, o kartu ir įmonė, pavadinimu „Robert Kalinkin“. Joje Robertas atsakingas už visą kūrybą ir gamybą, o aš – už verslo, pardavimo, eksporto ir rinkodaros sritis“, – pasakojo viena iš įmonės „Robert Kalinkin“ įkūrėjų I.Viltrakytė.

„Bene pirmieji Lietuvoje išbandėme laikinųjų parduotuvių (angl. pop-up shop) metodiką, kas tapo mūsų verslo pradžios pagrindu“, – pasakojo I.Viltrakytė.

Prieš dvejus metus įkurta įmonė gamina dizainerio Roberto Kalinkino sukurtas ready-to-wear drabužių kolekcijas moterims ir vyrams bei aksesuarus, taip pat teikia individualias siuvimo paslaugas. „Bene pirmieji Lietuvoje išbandėme laikinųjų parduotuvių (angl. pop-up shop) metodiką, kas tapo mūsų verslo pradžios pagrindu. Netrukus atidarėme ir savo pagrindinę parduotuvę viename iš Vilniaus prekybos centrų, kur šiuo metu yra ne tik pardavimo erdvė, bet ir eksperimentinė siuvykla bei įmonės biuras“, – apie įmonės plėtros žingsnius kalbėjo jos įkūrėja.

„Robert Kalinkin“ nuotr./„Robert Kalinkin“ drabužiai
„Robert Kalinkin“ nuotr./„Robert Kalinkin“ drabužiai

I.Viltrakytė džiaugėsi, kad „Robert Kalinkin“ gali pasigirti ir tuo, kad neseniai sėkmingai baigė „Kickstarter“ kampaniją su savo sukurtais džinsais „PlayPants“, kurie sulaukė atgarsio iš viso pasaulio. „Mūsų žiniomis, esame bene pirmas lietuviškas mados ženklas sėkmingai išbandęs minios finansavimo (angl. crowdfunding) metodą“, – sakė viena iš įmonės bendraturčių.

Įkurti įmonę – paprasta

Įkurti įmonę kaip juridinį asmenį, susitvarkyti reikiamus dokumentus, anot I.Viltrakytės, Lietuvoje yra tikrai paprasta – tai netrunka nė trijų dienų. „Robert Kalinkin“ bendrovę jos įkūrėjai įregistravo internetu. „Manau, šiuo metu visa reikalinga informacija yra itin lengvai prieinama, tereikia paskirti šiek tiek savo laiko. Galiausiai, jei jo neturi, gali patarimo kreiptis į vieną ar kitą instituciją. Žinau, kad yra verslo subjektų, kurie už atlygį teikia įmonių steigimo paslaugas, tačiau, manau, kad tai lėšų švaistymas – dabar įmonę galima įkurti neišėjus iš namų“, – patirtimi dalinosi drabužius siuvančios įmonės vadovė.

Įkurti įmonę kaip juridinį asmenį, susitvarkyti reikiamus dokumentus, anot I.Viltrakytės, Lietuvoje yra tikrai paprasta – tai netrunka nė trijų dienų.

I.Viltrakytė pasakojo, kad steigdami įmonę jie su R.Kalinkinu jokių pašalinių partnerių neturėjo, viską darė patys: „Įstatinį kapitalą formavome iš nuosavų lėšų, o kadangi mūsų pirmos parduotuvės atidarymas sutapo su įmonės įsteigimu, netrukus atsirado ir pirmosios apyvartinės lėšos. Veiklą buvome suplanavę taip, kad verslą galėtume pradėti lygiagrečiai su pirmaisiais pardavimais.“

Išorinio finansavimo įmonei prireikė pradėjus žengti plėtros žingsnius, tada „Robert Kalinkin“ įmonės vadovė kreipėsi į kredito uniją dėl paskolos. „Su „Invegos“ laidavimu gavome Verslumo skatinimo fondo paskolą – ši Europos socialinio fondo lėšomis finansuojama priemonė leidžia jauniems verslams be nekilnojamojo turto ar kitų kraštutinių garantijų gauti investicinę arba vartojamąją paskolą. Taip pat pasinaudojome ir „Invegos“ teikiama 95 proc. paskolos palūkanų kompensacija. Verslo pradžioje tai buvo mums prieinamiausios lėšos plėtrai. Jas panaudojome nuosavos gamybos linijos įsteigimui, gamybos optimizavimui ir eksporto plėtrai. Tai buvo svarbus veiksnys mūsų verslo sėkmei“, – neabejojo I.Viltrakytė.

„Robert Kalinkin“ nuotr./„Robert Kalinkin“ drabužiai
„Robert Kalinkin“ nuotr./„Robert Kalinkin“ drabužiai

Tikslas – būti lyderiu

R.Kalinkino ir I.Viltrakytės įkurtai įmonei bei prekiniam ženklui birželį bus dveji. Nors bendrovė gyvuoja neilgai, į priekį žengia plačiais žingsniais. „Nuo dviejų žmonių įmonė paaugo jau iki dvylikos – ir tai tik mūsų pačių kolektyvas, neįskaitant visų partnerių, su kuriais dirbame. Pagal gamybos apimtis savo gaminamus drabužius skaičiuojame nebe vienetais, o dešimtimis ir šimtais – didelę dalį gamybos jau perkėlėme į fabrikus, tokiu būdu turime galimybę optimizuoti gaminių kainas bei kokybę“, – apie įmonės augimo tempus kalbėjo verslininkė.

Eksporto veiklą „Robert Kalinkin“ pradėjome tik prieš pusmetį, kai pasijuto visiškai tam pasiruošę, o rezultatai – jau matyti. Įmonės drabužiai eksportuojami į Latviją, D.Britaniją, JAV bei Kiniją. „Mūsų eksportas, manau, vis dar yra pradinės stadijos,tačiau esminis tikslas per artimiausius trejus metus didinti prekės ženklo žinomumą ir eksporto apimtis bei aiškiai apsibrėžti mūsų tikslines rinkas“, – ateities planai dalijosi I.Viltrakytė.

Nors „Robert Kalinkin“ prekinis ženklas Lietuvoje jau žinomas nemenkai, sustoti verslininkai neketina. Pagrindinis siekis – tapti vienu iš mūsų regiono mados prekės ženklų lyderių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?