2018 09 04 /14:19

Lietuvoje ketinama įteisinti virtualią įmonės buveinę

Lietuvoje ketinama įteisinti virtualią buveinę – tai yra suteikti galimybę steigti įmones, kurios neturėtų fizinio patalpų adreso, o visą komunikaciją su valstybės institucijomis ir kitais asmenimis vykdytų tik virtualioje erdvėje. 
Ūkio ministerija
Ūkio ministerija / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Priėmusi šį sprendimą, Lietuva taptų viena pirmųjų pasaulyje, įteisinusia virtualią buveinę, teigiama Ūkio ministerijos pranešime.

Pasak ūkio ministro Virginijaus Sinkevičiaus, Lietuvoje ir pasaulyje jau daug metų veikia įmonės, kurios neturi biurų, tokių įmonių darbuotojai kartais dirba ne tik skirtinguose miestuose, bet ir valstybėse. Visgi reikalaujama, kad tokios įmonės taip pat turėtų fizinį patalpų adresą, todėl dažnai jos registruojamos butuose arba ieškoma tarpininkų, galinčių suteikti patalpų adresą.

„Įteisinusi virtualią buveinę Lietuva taptų viena pirmųjų šalių pasaulyje, suteikiančių galimybę ne tik steigti įmonę bet kuriame pasaulio taške elektroniniu būdu, bet ir visą komunikaciją su valstybės institucijomis ir kitais asmenimis vykdyti elektroninėje erdvėje. Beje, šis sprendimas būtų naudingas įmonėms, net ir turinčioms biurus“, – pranešime tvirtino V.

Sinkevičius.

Šiuo metu steigiant įmonę, jos buveinė yra nustatoma pagal patalpų adresą. Dėl to nekilnojamojo turto neturintys įmonių steigėjai turi kreiptis į asmenis, turinčius patalpas ir gauti jų sutikimą registruoti įmonę. Pasirinkus virtualią buveinę turėtų būti nurodomas tik suteiktas elektroninio pristatymo dėžutės adresas Nacionalinėje elektroninių siuntų pristatymo informacinėje sistemoje.

Anot ministerijos, virtualios buveinės pasirinkimas palengvintų ir komunikaciją su valstybės institucijomis ir kitais asmenimis. Šiuo metu komunikacija dažnai yra neefektyvi, nes įmonių valdymo organai dažnai faktiškai nedirba registruotoje buveinėje. Taip pat būtų sumažinta našta, atsirandanti siunčiant dokumentus registruotu laišku įmonės buveinės adresu ir panašiai.

Šiuo metu galiojančios Civilinio kodekso nuostatos, reguliuojančios juridinių asmenų buveinę, įtvirtintos beveik prieš du dešimtmečius ir nenustato jokių alternatyvų, tokių kaip virtualios buveinės pasirinkimas. Prieš 8 metus Civiliniame kodekse buvo atsisakyta pareigos įmonės buveinės adresą nurodyti įstatuose, nes buveinės adreso keitimas buvo vienas iš dažniausiai keičiamų duomenų.

Verslas remia siūlymą

Ūkio ministerijos siūlymas įteisinti virtualią įmonės buveinę leis pristatyti Lietuvą kaip konkurencingą, modernias sąlygas verslui kuriančią šalį, teigia informacijos technologijų sektoriaus ir užsienio investuotojų atstovai.

„Labai gerai, kad tokie pasiūlymai pasiekia dienos šviesą, jie parodo, kad Lietuva gali būti pažangi valstybė. Kartais mes turime per mažai pasitikėjimo pažangiems ir drąsiems sprendimams priimti, o dabar turime labai konkretų pavyzdį, kad galime panaudoti technologijas realiam pokyčiui gerinanti verslo aplinką“, – BNS sakė informacinių technologijų asociacijos „Infobalt“ direktorius Paulius Vertelka.

Pasak jo, galimybė įsteigti įmonę nereikalaujant „fizinės pašto dėžutės“ panaikins dar vieną biurokratinę kliūtį verslo plėtrai.

„Skaitmeninė ekonomika keičia realybę, matome, kad ne visur reikia tos fizinės įmonės buveinės. Tai yra labai puikus pasiūlymas, kuriuo, manau, mes sugebėsime didžiuotis ir pasireklamuoti pasaulyje, parodyti, ko esame verti“, – teigė P.Vertelka.

Asociacijos „Investuotojų forumas“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė pabrėžė, jog visus verslo sąlygas gerinančius sprendimus reikia vertinti teigimai.

„Mes visada remiame inovatyvius sprendimus, ypač tokius, kurie gerina verslo aplinką. Manau, kad virtuali verslo buveinė gali būti visiškai netolima viso verslo ateitis“, – BNS sakė R. Skyrienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis