Nuo ryto bandant prisijungti prie „Swedbank“ elektroninės bankininkystės naudojant „Smart-ID“, buvo išmetamas pranešimas „Paslauga laikinai neprieinama. Bandykite prisijungti po kelių minučių vėl arba naudokite kitą prisijungimo būdą“.
Prisijungti prie elektroninės bankininkystės per „Smart-ID“ nepavyko ir kai kuriems SEB, „Luminor“ bankų klientams.
„Smart-ID“ programėlę valdančios įmonės „SK ID Solutions“ verslo vadovas Lietuvoje Viktoras Kamarevcevas 15min patvirtino, kad ryte buvo fiksuojami trikdžiai, tačiau, pasak jo, per „Smart-ID“ prie paslaugų nepavyko prisijungti tik daliai klientų.
Vėliau įmonė pranešė, kad jau visi „Smart-ID“ naudotojai gali naudotis paslaugomis.
„Šį rytą kilo nesklandumų „Smart-ID“ naudotojams. Paslaugos veikimas visiškai atstatytas 11:56 val. Daliai naudotojų sunkumų kilo prisijungiant prie el. paslaugų pirmuoju bandymu“, – pranešime spaudai cituojamas paslaugą teikiančios bendrovės „SK ID Solutions“ verslo vadovas Lietuvoje Viktoras Kamarevcevas.
Ryte, paklaustas, ar tai gali būti kibernetinė ataka, V.Kamarevcevas sakė kol kas negalintis to teigti, nes įmonė aiškinasi priežastis.
Ragina jungtis kitais būdais
Sutrikus „Smart-ID“ programėlei bankai prie internetinės bankininkystės ragino jungtis kitais būdais.
„Smart-ID“ yra sutrikęs, o mūsų klientai gali prisijungti su „Mobile-ID“, identifikuoti save per SEB programėlę ar naudoti generatorių“, – 15min ryte sakė SEB banko atstovė Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė.
„Swedbank“ Lietuvoje atstovė ryšiams su visuomene Daiva Taučkėlaitė 15min taip pat tvirtino, kad dalis „Smart-ID“ klientų šiandien nuo ryto galėjo patirti laikinų nesklandumų, jungiantis prie interneto banko bei identifikuojant „Smart-ID“ programėle.
„Swedbank“ klientai gali naudotis kitomis pagrindinėmis klientų identifikacijos paslaugomis: biometrika, Pin generatoriais, mobiliuoju parašu“, – vardijo „Swedbank“ atstovė.