Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Lietuvoje sviesto kainos šovė į rekordines aukštumas

Sviestas rugsėjo mėnesį Lietuvos parduotuvėse brango rekordiškai, teigia kainų lyginimo portalas Pricer.lt.
Pieno produktai
Pieno produktai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Nuo metų pradžios pabrango 40 proc.

Kaip ir rugpjūtį, šį mėnesį rekordiškai brango pieno produktai. Absoliutus kainos pokyčio lyderis – sviestas. Jei praeitą mėnesį pigiausias sviestas (82 % riebumo, 1 kg) parduotuvėse vidutiniškai pabrango – 9,9 %, o per pastarąjį mėnesį jo kaina pakilo dar 23,3 %. Pricer.lt surinkti duomenys rodo, kad nuo metų pradžios jo kaina pakilo – 40,1 %.

Sviesto kainų pokyčiai
Sviesto kainų pokyčiai

Ne pigiausias, gerai žinomas prekinio ženklo, saldžios grietinėlės „DVARO“ sviestas (82 % riebumo, 1 kg) nuo rugpjūčio vidutiniškai pabrango 17,1 %, o nuo metų pradžios daugiau kaip 33 %.

„Išanalizavus rugsėjo mėnesį užfiksuotas pigiausių maisto produktų krepšelio kainas parduotuvėse matome: išleidžiama pinigų suma už visą pigiausių produktų krepšelį keitėsi nežymiai, daugelyje parduotuvių ji mažėjo arba išliko kone nepakitusi. Toliau brangstančių pieno produktų kainas kompensavo atpigusios bulvės (pigo 34,8 %) ir bananai (pigo 13 %).

Bananų kainų karas nesibaigė

„Bananų karai“ dar nesibaigė, tik keičiasi jo lyderiai, rašoma Pricer.lt pranešime. Pernai į Lietuvos rinką atėjęs „Lidl“ nustatė naują bananų kainos ribą – 66 euro centai už 1 kg, šiemet ši kaina buvo sugrįžusi į 0,99–1,19 euro.

Rugsėjį, pasibaigus mokyklinei mugei ir prekybininkams pajutus pirkėjų krepšelio sumenkimą, bananų kainą vėl drastiškai sumažino „Maxima“, „Norfa“ ir „Lidl“.

Pricer.lt fiksuojant kainas parduotuvėse rugsėjo 14 dieną, parduotuvėse „Maxima“ ir „Norfa“ bananai kainavo 0,65 euro, o „Lidl“ – 0,79 euro.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos