Lietuvos bankas: 30 proc. gyventojų pajamos per pastaruosius metus didėjo

30 proc. Lietuvos gyventojų teigia, kad per pastaruosius 6-12 mėnesių jų pajamos augo – taip mano 8 proc. daugiau gyventojų nei prieš metus, rodo Lietuvos banko (LB) apklausos duomenys.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Nepaisant augančių pajamų, gyventojai linkę mažinti išlaidas dėl ateities neapibrėžtumo, penktadienį pranešė LB.

„Gyventojų finansiniai lūkesčiai pastebimai atvėso – siekis apsidrausti nenumatytų išlaidų atveju bei nerimas dėl toliau galinčių kilti maisto produktų kainų ir komunalinių mokesčių gali paskatinti mažinti nebūtinąsias išlaidas bei vartojimą ir daugiau taupyti“, – pranešime sakė LB makroprudencinės analizės skyriaus ekonomistas Arnoldas Bytautas.

Kad pajamos nepakito, nurodė maždaug pusė apklaustųjų (pernai – 43 proc.), kad jos sumažėjo, teigia 19 proc. (pernai – 43 proc.). Savo finansinę padėtį vidutiniškai vertina 53 proc. namų ūkių – beveik taip pat kaip ir prieš metus.

Daugiau nei pusė namų ūkių (56 proc.) teigia nors šiek tiek susitaupantys – ši dalis pastaruosius trejus metus vis dar yra panaši. Tačiau rekomenduojamą 3-6 mėnesių pajamų santaupų rezervą turi sukaupę tik ketvirtadalis apklaustųjų, kurie iš turimų santaupų negalėtų išgyventi ilgiau nei tris mėnesius.

Galimą finansinės būklės pablogėjimą ateityje kaip priežastį taupyti, įvardija 45 proc. namų ūkių, taip pat svarbios taupymo priežastys buvo siekis įsigyti smulkius pirkinius (40 proc.) ir ilgalaikiai taupymo tikslai (39 proc.).

Šeši iš dešimties – daugiausia per visą apklausos vykdymo laikotarpį – teigia, kad turimi finansiniai įsipareigojimai yra našta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis