„Vartojimo kreditai siejami su finansiniais įsipareigojimais, kurie gali trukti ne vienus metus ir nemažai kainuoti. Jeigu žmogus domisi galimybe imti tokį kreditą, jis turi gauti aiškią, tikslią ir teisingą informaciją apie paslaugą, kad galėtų palyginti pasiūlymus rinkoje ir pasirinkti jam priimtiniausią variantą“, – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.
Vartojimo kreditai 2018 m. buvo viena iš aktyviausiai vartotojams siūlomų ir reklamuojamų finansinių paslaugų. Tai lėmė didėjanti konkurencija tarp šių kreditų davėjų.
Lietuvos bankas nustatė atvejų, kai reklamoje buvo paryškinamos patrauklios pasiūlymo sąlygos (nedidelės palūkanos, tam tikrų mokesčių netaikymą ir pan.), o mažiau patrauklios, tačiau itin svarbios sąlygos būdavo pateikiamos mažesniu šriftu ar buvo rodomos trumpai.
Pagrindinis reklamos akcentas – tipinis pavyzdys – turi išsiskirti iš kitos vartojimo kreditų reklamoje teikiamos informacijos, o jo tekstas neturi būti pateiktas mažesniu ar sunkiau įskaitomu šriftu, palyginti su kita reklamoje teikiama informacija apie su vartojimo kreditais susijusias išlaidas.
Be to, tipinis pavyzdys reklamoje turi būti rodomas tiek, kad vartotojui užtektų laiko jį visą perskaityti. Tipiniame pavyzdyje pateikiama svarbiausia informacija apie kreditą.
„Siekiame, kad reklama būtų teisinga ir korektiška. Jeigu rinkos dalyviams kiltų klausimų, kaip tai užtikrinti, mes jiems padėsime konsultacijomis, tačiau netinkamos reklamos, kaip ir anksčiau, netoleruosime“, – sako V.Valvonis.
Priežiūros tarnybos vadovas priminė, kad nuo 2018 m. birželio vidurio buvo sugriežtinti finansinių paslaugų teikimą reglamentuojantys įstatymai.
Vienas iš pokyčių – padidintas maksimalus galimos taikyti baudos už pažeidimus dydis.
Už vartojimo kreditų reklamos pažeidimus juridiniam asmeniui gali būti skirta iki 5 proc. jo bendrųjų metinių pajamų bauda (prieš tai buvo taikoma 0,1 proc. bendrųjų metinių veiklos pajamų riba).