G.Šimkus: „Klientai turi turėti galimybę gauti paslaugas banko fiziniuose padaliniuose per protingą laiką“

Lietuvos banko vadovai susitikime su Lietuvos bankų asociacijos (LBA) nariais aptarė bankų teikiamų paslaugų kokybę ir kovos su finansiniais sukčiais aktualijas, rašoma Lietuvos banko pranešime spaudai.
Patikliesems – ne dovanos, o nuostoliai
Patikliesems – ne dovanos, o nuostoliai / 123RF.com nuotr.

„Siekiame, kad komerciniai bankai, kaip didžiausi finansinių paslaugų teikėjai, atlieptų vartotojų poreikius plačiau, ne tik tiek, kiek minimaliai numato įstatymai. Didėjant paslaugų skaitmenizacijai, keičiantis reikalavimams dėl grynųjų pinigų, būtina atitikti bankų klientų poreikius ir kurti jiems draugiškesnę aplinką.

Tai padėtų ir įgyvendinant pinigų plovimo prevenciją, ir kovoje su sukčiais. Akcentavome, kad klientai turi turėti galimybę gauti finansines paslaugas fiziniuose padaliniuose per protingą laiką“, – sako Lietuvos banko valdybos pirmininkas Gediminas Šimkus.

„Tyrimai rodo, kad klientų įpročiai keičiasi. Pavyzdžiui, gyventojų, kuriems per metus nė karto neiškilo būtinybė apsilankyti banko skyriuje, skaičius nuo 30 proc. (2019 m.) paaugo iki daugiau kaip 60 proc. (2022 m.), tačiau sektorius atsižvelgia į socialiai jautrių visuomenės grupių lūkesčius dėl finansinių paslaugų fiziniuose padaliniuose bei grynųjų pinigų prieinamumo. Vienas iš svarbiausių uždavinių – sukčiavimų prevencija.

LBA duomenimis, per 2022 m. tris ketvirčius finansiniai sukčiai iš gyventojų išviliojo daugiau kaip 8 mln. Eur, tuo pačiu laikotarpiu finansų įstaigų pastangomis savininkams buvo grąžinta apie 4 mln. Eur. Siekiame dar labiau pagerinti šiuos rodiklius“, – teigia dr. Eivilė Čipkutė, LBA prezidentė.

Lietuvos bankas atkreipė dėmesį, kad komerciniams bankams svarbu gerinti darbą su klientais įgyvendinant pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos reikalavimus – ne tik geriau pažinti savo klientus, bet ir tinkamai informuoti juos apie sustabdytus mokėjimus bei kitus klausimus.

Spalio pradžioje Lietuvos bankas mokėjimo paslaugų teikėjams pateikė konkrečių pasiūlymų, kaip gerinti vartotojų aptarnavimą, paslaugų prieinamumą, organizavo mokymus rinkos dalyviams. Tikimasi, kad bus įgyvendintos visos rekomendacijos.

Didėjant sukčiavimo apimčiai, sutarta bendradarbiauti stiprinant aktualių teisės aktų bazę, tobulinti operacijų stebėsenos ir autorizavimo priemones. Taip pat abi pusės sutarė toliau skirti pakankamai dėmesio kibernetinio atsparumo ir finansinio vartotojų raštingumo didinimui.

Lietuvos bankas atkreipė dėmesį, kad komerciniams bankams svarbu gerinti darbą su klientais įgyvendinant pinigų plovimo ir terorizmo finansavimo prevencijos reikalavimus – ne tik geriau pažinti savo klientus, bet ir tinkamai informuoti juos apie sustabdytus mokėjimus bei kitus klausimus.

Spalio pradžioje Lietuvos bankas mokėjimo paslaugų teikėjams pateikė konkrečių pasiūlymų, kaip gerinti vartotojų aptarnavimą, paslaugų prieinamumą, organizavo mokymus rinkos dalyviams. Tikimasi, kad bus įgyvendintos visos rekomendacijos.

Didėjant sukčiavimo apimčiai, sutarta bendradarbiauti stiprinant aktualių teisės aktų bazę, tobulinti operacijų stebėsenos ir autorizavimo priemones. Taip pat abi pusės sutarė toliau skirti pakankamai dėmesio kibernetinio atsparumo ir finansinio vartotojų raštingumo didinimui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis