Nustatyta, kad bankas padarė pažeidimų kredito rizikos valdymo srityje.
Priimdama sprendimus skolinti, UAB „SME Bank“ neužtikrino, kad būtų laikomasi teisės aktuose nustatytų skolininko kreditingumo vertinimo reikalavimų: skolininkų vertinimo modeliai turėjo reikšmingų trūkumų, renkamų duomenų nepakako siekiant tinkamai įvertinti paskolos kredito riziką, nebuvo kaupiama informacija, kurios pagrindu turėjo būti priimti sprendimai suteikti paskolą, nevertintos skolininkų galimybės grąžinti lėšas, nebuvo pagrįsti sprendimai suteikti paskolas, neatitinkančias banko kreditavimo standartų. Sudaręs paskolos sutartis, bankas neužtikrino skolininkų nuolatinės finansinės ir ekonominės būklės, sutartinių įsipareigojimų vykdymo stebėsenos, paskolų užtikrinimo priemonių vertės kontrolė neatitiko teisės aktų reikalavimų. Banko naudotas tikėtinų kredito nuostolių vertinimo modelis neatitiko teisės aktų reikalavimų.
Be to, „SME Bank“ neužtikrino patikimos ir tinkamai veikiančios vidaus kontrolės sistemos: kredito rizikos dydis ir limitų sistema nebuvo tinkamai nustatyti, su šia sritimi susiję vidaus aprašai turėjo trūkumų.
Taip pat bankas neužtikrino, kad iš sudaromų sandorių kylanti rizika būtų laiku pastebėta, tinkamai įvertinta ir sumažinta. Daugeliu atvejų vidaus tvarkos aprašai buvo pernelyg abstraktūs, atskirais atvejais nebuvo suderinti su faktine banko veikla ir neužtikrino, kad būtų įgyvendinami teisės aktuose įtvirtinti reikalavimai.
Bankas nebuvo parengęs informacijos atskleidimo politikos, audito komiteto veikla buvo netinkama, o veiklos funkcijų perdavimo procesas vykdytas pažeidžiant teisės aktų reikalavimus. Banke nebuvo užtikrintas tinkamas atlygio politikos įgyvendinimas.
Lietuvos bankas, įvertinęs, kad „SME Bank“ dalį pažeidimų pašalino ir ėmėsi priemonių, kad jie nepasikartotų ateityje, už 5 pažeidimus skyrė 170 tūkst. Eur baudą, už 2 – įspėjimą ir nurodė likusius teisės aktų pažeidimus bei veiklos trūkumus pašalinti iki 2024 m. kovo 31 d.
Įmonė: nei mūsų klientai, nei partneriai jokios žalos nepatyrė
„SME Bank“ administracijos vadovo Virginijus Doveika komentaras atsiųstame komentare teigė, kad dėl buvusių trūkumų, nei bendrovės klientai, nei partneriai jokios žalos nepatyrė.
„Lietuvos banko (LB) tikrinamasis laikotarpis apėmė 2021-2022 m. pirmąjį pusmetį, t. y. pirmuosius „SME Bank“ veiklos metus. Atsižvelgdami į LB planinio patikrinimo išvadas, didžiąją dalį nurodytų trūkumų ištaisėme ir apie tai informavome reguliatorių. Į didžiąją dalį pateiktų pastabų sureagavome dar patikrinimo metu, likusius trūkumus pašalinsime iki šių metų pabaigos“, – rašoma komentare.
Jis pabrėžė, kad „SME Bank“ yra įsipareigojęs laikytis aukščiausių standartų ir teikti kokybiškas paslaugas klientams bei partneriams, o LB patikrinimas „neabejotinai padėjo tobulinti mūsų veiklą“.
„SME Bank“ ‒ pirmasis Lietuvoje neobankas verslui. Vos per pirmuosius 12 veiklos mėnesių pritraukėme 400 klientų. Itin spartus augimas lėmė ir didesnius verslo valdymo iššūkius. Negana to, veiklą pradėjome pandemijos įkarštyje, tad reaguojant į sparčiai besikeičiančią situaciją, teko perdėlioti verslo strategiją ir procesus“, - rašoma atsiųstame atsakyme.