Lietuvos bankas: sukurti skaitmeninę kolekcinę monetą įmanoma

Lietuvos bankas pareiškė, jog įmanoma sukurti skaitmeninę kolekcinę monetą – savaitgalį programuotojų maratone dalyvavę specialistai parodė, jog tokią idėją galima įgyvendinti.
Lietuvos bankas
Lietuvos bankas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuvos banko Politikos, emisijos ir kontrolės skyriaus viršininkas Egidijus Paleckis BNS sakė, jog skaitmeninę monetą galima sukurti, tačiau svarbiausia, kad toks produktas būtų saugus.

„Iš principo, panašu, kad techniškai yra įmanoma. Čia toks labai pirminis vertinimas. Užtruksime įvertinti visus aspektus. Ypač saugumo dalykus“, – tvirtino E.Paleckis.

LB nuotr./Egidijus Paleckis
LB nuotr./Egidijus Paleckis

Lietuvos banko surengtą maratoną laimėjo Ukrainos programuotojų komanda „DLTeam“. Konkurse taip pat dalyvavo komandos iš Lietuvos ir Kipro.

„(Patikrinome – BNS), ar tai gali būti įgyvendinta, kaip galima įgyvendinti, kokia technologija gali būtų naudojama. Atsakymą, kad galima būtų įgyvendinti, gavome“, – BNS kalbėjo E.Paleckis.

Dabar Lietuvos bankas spręs, ar kurti skaitmeninę monetą. Jos kūrimas galėtų užtrukti 3-4 mėnesius, o projekto kaina gali siekti 60-70 tūkst. eurų.

„Čia toks būtų apjungimas senosios ir tikrosios numizmatikos, kur renkamos fizinės monetos, su skaitmeninėmis. Įsigijęs tą monetą tu ją galėsi laikyti, turėti, rodyti draugams, parduoti, pirkti ir taip toliau“, – sakė E.Paleckis.

Skaitmeninė kolekcinė moneta būtų skirta Lietuvos šimtmečiui paminėti.

Kolekcinės monetos išleidžiamos siekiant įamžinti svarbius įvykius, reiškinius, asmenis. Šiomis monetomis neskatinama atsiskaityti. Kaip ir įprastines kolekcines monetas, kolekcines skaitmenines monetas Lietuvos bankui būtų galima grąžinti už nominaliąją jų vertę kaip mokėjimo priemonę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis