15min pirmadienį jau rašė, kad nuo šeštadienio smarkiai pabrangs kai kurie traukinio bilietai. Pavyzdžiui, kelionė piko metu į Klaipėdą pirmąją klase pabrangs net 8 eurais, kiti bilietai brangs mažiau.
Kas privertė „Lietuvos geležinkelius“ didinti kainas? Kodėl, pavyzdžiui, pajūrio ir Šiaulių kryptimi nebuvo paleista daugiau traukinių?
Didesnių traukinių siųsti negali
„Šiuo metu negalime skirti ir daugiau traukinių maršrutui Vilnius–Klaipėda. Taip yra dėl techninių galimybių, nes vyksta kelio remonto darbai ir antrųjų kelių statyba ruože Telšiai–Lieplaukė, todėl geležinkelio linijos pralaidumas yra ribotas“, – 15min aiškino bendrovės atstovai.
Šiuo metu į Klaipėdą savaitgaliais važiuoja visi „Lietuvos geležinkelių“ turimi naujo modelio traukiniai, taip pat papildomi maksimalaus sąstato keleiviniai vagonai.
Be to, įmonės teigimu, šiais metais jau skirti papildomi traukiniai pajūrio kryptimi – tai Pajūrio ekspresas, maršrutais Vilnius–Kretinga (Palanga) ir Vilnius–Klaipėda (Nida), važiuojantis savaitgaliais, kuomet į pajūrį vyksta didžiausi keleivių srautai. Taip pat savaitgaliais maršrutu Vilnius–Klaipėda važiuoja didesnio sąstato traukiniai – nuo 7 iki 10 vagonų.
Keleiviai skundžiasi, kad būna tokių atvejų, kai visi norintys netelpa į vagonus, o dalis tų, kurie telpa priversti važiuoti stovėdami, nes visos sėdimos vietos būna užimtos. Tačiau LG atstovai tikina, kad kol vyksta kelio remonto darbai, jie neturi galimybių padaryti daugiau reisų maršrutu Klaipėda–Vilnius. Kelio remonto darbus planuojama baigti rugsėjį
.„Didesnio sąstato nei 10 vagonų keleivinių traukinių negalime leisti dėl saugumo reikalavimų. Remiantis Valstybinės geležinkelio inspekcijos reikalavimais, keleivinio traukinio sąstatas negali būti ilgesnis nei stoties perono. Kadangi Plungės stotyje perone gali tilpti tik iki 10 vagonų, didesnių sąstatų siųsti, nepažeisdami reikalavimų, negalime“, – aiškino „Lietuvos geležinkeliai“.
Pirmos klasės bilietų šuolis
Labiausiai nuo liepos brangs kelionė pirmąją klase. Ji bus brangesnė tiek važiuojant piko, tiek ne piko metu.
„Šiuo metu bilietai į pirmos klasės vietas išperkami greičiausiai, nes kainos skirtumas tarp pirmos ir antros klasės bilietų yra nedidelis, nors pirmos klasės keleiviai gauna nemokamų užkandžių, gėrimų, spaudos. Įprasta praktika užsienio šalyse yra nuo 30 iki 70 proc. kainų skirtumas tarp pirmos ir antros klasės bilietų, priklausomai nuo maršrutų populiarumo. Siekiame turėti galimybes investuoti į pirmoje klasėje teikiamų paslaugų kokybę ir pasiūlyti pirmosios klasės keleiviams daugiau ir aukštesnio lygio paslaugų“, – 15min aiškino „Lietuvos geležinkeliai“.
Piko traukiniai yra tie, kurių užimtumas viršija 70 proc., ne piko – tie, kurių užimtumas yra mažesnis nei 70 proc.
Vežioja orą
Bendrovės Keleivių vežimo direkcijos direktorius Linas Baužys tikina, kad pikiniu laikotarpiu keleiviai netelpa į traukinius, o kitomis dienomis geležinkeliai „vežioja orą“, rašo naujienų agentūros BNS žurnalistas Artūras Ketlerius.
Geležinkeliai pranešė, kad nuo liepos 1 dienos didina pikinių laikotarpių, kai traukiniais keliauja daugiausiai keleivių, bilietų kainas, tuo metu kitų laikotarpių bilietus atpigins.
„Visame pasaulyje kainos diversifikuojamos priklausomai nuo transporto priemonių užimtumo. (...) Kadangi nemažai traukinių, kurie važiuoja, būna užimti 40 proc., tam, kad nevežiotume oro, o vengtume tos situacijos, kai į kai kuriuos traukinius netelpa, tiems žmonėms, kuriems nėra didelio skirtumo ar pasiekti tikslą trečiadienį ar ketvirtadienį, jis turi galimybę nusipirkti bilietą trečiadienį ir sutaupyti pinigų“, – antradienį spaudos konferencijoje sakė L.Blažys.
Jis teigė, kad įmonė tokiu būvu bando suvaldyti keleivių srautus ir juos suvienodinti.
„Mes stengiamės maksimaliai valdyti situaciją, pagal kainą išdalinant keleivius, papildomai prikabinant švenčių dienomis, kiek įmanoma, klasikinius kupė vagonus, kurie, beje, nėra patogūs ir keleiviai nėra patenkinti“, – tikino L. Blažys.
Anot jo, planuojama, kad po kainodaros pakeitimo geležinkelių pajamos iš keleivių vežimo augs.
„Šiek tiek augimas turėtų būti, esame akcinė bendrovė ir turime reaguoti, kokios yra kainos, kad duotume didesnę grąžą, bet dabar nesu pasiruošęs atsakyti, nes ne pagrindinis tikslas buvo pasipinigavimo, tai buvo kainų niveliavimas, kad skatintume žmones užsisakinėti bilietus internetu“, – sakė bendrovės atstovas.
Pasak L. Blažio, pernai keleivių vežimas bendrovei atnešė 35 mln. eurų nuostolių. Gegužę keleivių augimas, palyginti su pernai geguže, išaugo 8 procentais.
Kainų augimas – ne sezoninis
Nors įprastai traukiniai į Klaipėdą prisipildo vasarą, „Lietuvos geležinkeliai“ aiškina, kad kainų augimas nėra sezoninis.
„Kainodara ateityje dar bus tobulinama, bet tai – ne sezoninis pakeitimas“, – aiškino bendrovė.
Kodėl nuspręsta būtent taip keisti kainodarą?
„Toks kainų principas pasirinktas atsižvelgiant į kitų geležinkelių ir avialinijų kainodaros principus – kuomet kaina kyla priklausomai nuo traukinių užimtumo. Tai yra įprasta keleivių vežėjų praktika, siekiant mažo užimtumo reisuose pritraukti klientų“, – aiškina bendrovė.