„Lietuvos paštas“ apmokestino voką su anūkų nuotraukomis: laišką gaus tik sumokėję 7 eurus

Norvegijoje gyvenanti lietuvė savo mamai Lietuvoje išsiuntė anūkų nuotraukas, tačiau jau du mėnesius „Lietuvos paštas“ neperduoda jų adresatui. Norint atgauti laišką teks sumokėti 7 eurus, nes paaiškėjo, kad voką reikia deklaruoti. Įmonės atstovas aiškino, kad visas dovanas, atskriejusias ne iš Europos Sąjungos (ES) šalių, tenka deklaruoti, ir atskleidė, ką daryti, kad tokia situacija nesikartotų.
Lietuvos pašto logistikos centras
Lietuvos pašto logistikos centras / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Monika, gyvenanti svetur, 15min pasakojo, kad prieš mėnesį voke išsiuntė mamai į Lietuvą keturias savo vaikų nuotraukas.

Ji tvirtino, kad jau du mėnesius vaikų močiutė tų nuotraukų negali pažiūrėti, nes „Lietuvos paštas“ prašo šią siuntą deklaruoti. Argumentuojama tuo, kad Norvegija – trečioji, ES nepriklausanti šalis.

„Lietuvos paštas liepė kreiptis į muitinę, o muitinė stebisi ir sako, kad mes vokų su paštu netikrinam – ne mūsų sritis. Tada vėl skambinam į paštą. Po ilgų diskusijų atsiliepusi darbuotoja patvirtino, kad tai nuotraukos, kad jie jas mato, o nuotraukų deklaruoti ir mokėti už tai nereikia“, – pasakoja Monika.

Tuomet ji vylėsi, kad pagaliau mamą pasieks siųstas laiškas su nuotraukomis, tačiau praėjo dar dvi savaitės ir vėl iškilo ta pati problema. Skaitytojai buvo nurodyta, kad laišką deklaruoti vis tik reikės, o deklaravus sumokėti ir tarpininkavimo mokestį.

„Kai pati bandau deklaruoti, neaišku, ką pasirinkti, nes deklaruojamos prekės yra alkoholis, vaistai, begalė kitų dalykų, išskyrus nuotraukas. Kokio absurdo imasi paštas, kad jau už laišką, nuotraukas reikės mokėti, jį deklaravus? Dar kokį čekį reikia pridėti! Pasirodo, net vaikų piešinį, įdėtą voke, gali apmokestinti ir liepti deklaruoti, kaip kažkokį pavojingą siuntinį“, – apmaudo neslėpė ji.

Fotolia nuotr./Vaiko piešinys
Fotolia nuotr./Vaiko piešinys

Išimtis – tik dokumentams

Įmonės „Lietuvos paštas“ komunikacijos projektų vadovas Lukas Zadarackas situaciją komentavo lakoniškai.

„Nuo 2021 m. liepos 1 d. visas siuntas, tarp jų ir dovanas (bet kokios vertės), atvykusias į Lietuvą iš už ES ribų, būtina deklaruoti. Išimtis taikoma ir deklaruoti nereikia tik tuomet, jeigu yra siunčiami dokumentai arba rašytinė korespondencija (laiškas), atvirlaiškis, t. y. tai, kas siunčiama be pašto deklaracijos“, – paaiškino jis.

Tai reiškia, kad tuomet, jei siunta yra su pašto deklaracija, kurioje nurodyta, jog siunčiama dovana, tokią siuntą privalu deklaruoti nepriklausomai nuo to, koks jos turinys. Deklaruoti siuntas galima savarankiškai (per LR muitinės platformą arba per kitą tarpininką) arba per „Lietuvos paštą“.

Tuo atveju, jeigu deklaruodamas klientas neranda savo prekę atitinkančios kategorijos, kaip nutiko į redakciją parašiusiai skaitytojai, reikėtų pažymėti langelį „kita“. Kaip patarė L.Zadarackas, pasirinkus šią kategoriją, papildomame informacijos laukelyje reiktų įvardinti tikslią siunčiamą prekę.

Pritaikytas tarpininkavimo mokestis

Perklausus, kaip pagaliau atsiimti lietuvės minimą laišką, L.Zadarackas patikslino, kad jos atveju siunta nebuvo apmokestinta importo mokesčiais, tačiau buvo pritaikytas tarpininkavimo mokestis, kurio dydis 6,99 Eur. Sumokėjus šį mokestį, kaip tikino jis, siunta bus perduota įteikimui.

Deklaravus siuntą per Lietuvos paštą, taikomi tam tikri mokesčiai. Vienas jų – tarpininkavimo mokestis. Minėtos sumos tarpininkavimo mokestis taikomas mažos vertės siuntoms, kai jų vertė neviršija 150 Eur.

Tarpininkavimo mokestis skirtas padengti informacijos perdavimo muitinei, esant poreikiui, duomenų tikslinimo, taip pat siuntos saugojimo bei apdorojimo sąnaudas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis