Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos verslininkai nedrąsiai žvalgosi į Malaizijos rinką

Po neseniai kilusių Lietuvos pienininkų problemų Rusijoje, kai lietuvišką produkciją buvo uždrausta įvežti į kaimyninę šalį dėl gana miglotų kokybės reikalavimų, pradėta galvoti apie naujas rinkas lietuvių gaminiams, teigia TV3 laida „Savaitės komentarai“. Verslo konsultantai lietuvių verslininkams siūlo egzotiškas šalis, tarkim, Malaiziją.
Lietuvės studentės Ugnės Poderytės nuotykiai Malaizijoje: Kvala Lumpūras
Malaizija, Kvala Lumpūras / Ugnės Poderytės asm. albumo nuotr.

Kelių didelių šalies įmonių vadovai prisipažįsta – jie bando dairytis į tolimosios Malaizijos rinką. Vilkiškių pieninės generalinis direktorius Gintautas Bertašius TV3 televizijos laidai tvirtino, kad bendrovė yra išsiuntusi savo produkcijos pavyzdžių.

Panašiai kalba ir Algirdas Gluodas, „Rūtos“ vadovas. Jo teigimu, susidomėjimas bendrovės gaminiais lyg ir yra, tačiau kaip vystysis bendradarbiavimas, direktorius teigė nežinąs.

Vis dėlto kol kas praminti kelius į Malaiziją labiau nori ne patys verslininkai, o verslo konsultantai. Lietuvos-Malaizijos verslo tarybos prezidentas Paulius Kunčina sako, kad bandoma koncentruotis į aukštos pridėtinės vertės projektus, kur yra technologijos ir pan. Bet esą pirmieji judesiai turėtų būti iš tų sričių, kur produkcija jau yra, tarkim, trąšos, šokoladas.

Lietuvos pramonininkų konfederacija skaičiuoja, kad per diplomatinius ryšius šiuo metu su Malaizija kuriama daugiau nei 40 bendrų verslo projektų, bet jie labiau panašūs į „apsiuostymą“, negu realaus verslo pradžią.

Verslo entuziastai Malaizijoje sako, kad šios šalies rinka yra lyg geras vynas: su laiku tik gerės. Esą po kelerių metų Pietryčių Azijos regionas gyvens pagal Europos Sąjungos modelį – nebebus sienų, muitų, galima bus įvežti prekes į Malaiziją, o iš ten vežti į Tailandą, Birmą, Indoneziją.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovo Sigito Besagirsko teigimu, dairomasi ir į kitas egzotiškas rinkas tiek Azijoje, tiek Afrikoje

Vis dėlto Lietuvos verslininkai labiau linkę dirbti kaimyninių šalių rinkose, jų žvilgsniai paprastai krypsta dviem kryptimis – rytų į Rusiją ir vakarų. Net penktadalis viso eksporto tenka būtent Rusijai. Tad jeigu tik yra įmanoma, lietuviai mieliau toliau dirba Rusijos rinkoje. Todėl Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto direktorius Ramūnas Vilpišauskas įsitikinęs, kad Lietuvos politikai, diplomatai turėtų siekti, jog Rusijos vadovai nesinaudotų verslo reikalais, tarpusavio prekybos politiniams tikslams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?