„Padidėjusius srautus galiu vienareikšmiškai sieti su Rusija ir Kazachstanu, nes brango energijos ištekliai – nafta ir dujos, tad tos šalys turėjo pinigų, investavo į technologijas, vartojimas taip pat padidėjo“, – sako „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, antradienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
Degalų įsigijimo, atsiskaitymo už kelius ir kitas paslaugas vežėjams siūlančios bendrovės „DKV Euro Service Baltikum“ direktorius Artūras Michejenka irgi sako, kad geriems rezultatams įtakos turėjo Rytų rinka: „Didelė dalis krovinių gabenama į Rusiją, joje 2011 metais buvo fiksuotas didesnis BVP augimas nei ES. Natūralu, kad tai turėjo teigiamos įtakos Lietuvos transporto įmonių rezultatams“.
Per šių metų pirmąjį pusmetį krovinių, palyginti su 2011 metų tuo pačiu laikotarpiu, vežta 6,9 proc. daugiau. Pernai ES keliais vežta 0,9 proc. mažiau krovinių, tačiau Lietuvos pervežimų įmonės sugebėjo didinti apimtį – gabeno 10,9 proc. daugiau nei 2010 metais ir pagal šį rodiklį atsiliko tik nuo kaimynų latvių, kurie transportavo 14,6 proc. daugiau.
Rytų kaimynų ūkio augimą, padidėjusį vartojimą išnaudoję Lietuvos kelių transportininkai pernai užėmė antrą vietą ES pagal vežtų krovinių didėjimą, rodo Eurostat duomenys. Vienintelė silpnoji darbų sritis – kelių kabotažas.