Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

LiMA: pokriziniu laikotarpiu marketingas turi būti nukreiptas į žmogiškąsias vertybes

Rinkos tyrimų bendrovės „Socialinės informacijos centras" (SIC) tyrimo duomenimis, du trečdaliai žmonių Lietuvoje vis dar taupo „juodai dienai“, dėl to įmonės savo komunikacijoje turėtų siekti saugumo ir artumo vartotojui įvaizdžio. Žmonėms šiuo metu reikia emocinio komforto, kurį jie tikisi gauti rinkdamiesi patikimus prekės ženklus, o pirkimo priežastimi turi tapti ne įprotis, bet kiti motyvai – apie tai diskutuota Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) surengtose konferencijose „LiMA Day Šiauliai“ ir „LiMA Day Klaipėda“.
Derybos
Derybos / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.

„Pokriziniu periodu vartotojai ir toliau ieškos prieglobsčio patikimuose prekės ženkluose, todėl ir komunikacija turi būti nukreipta į saugumą, palaikymą bei kitas žmonėms artimas vertybes, – sako SIC tyrimų strategijų vadovė Rūta Gaudiešienė. – Naujos eros vartotojas bėga nuo streso ir baimių, todėl pozityvios žinutės apie bendradarbiavimą, atsakingumą, etiką šiuo metu yra aktualiausios“. R. Gaudiešienės teigimu, 2011 m. teigiamą įmonių įvaizdį labiausiai kurs išskirtinio dėmesio paslaugų kokybei, įrangos modernizavimo, rūpinimosi aplinkosauga, greito problemų sprendimo, skaidrios kainos komunikacija. Tuo metu žinutės apie įmonės finansinę sėkmę gali turėti net neigiamos įtakos įvaizdžiui, jei bendrovės klientai yra plačioji visuomenė.

SIC tyrimo duomenimis, 93 proc. vidutines ir aukštesnes pajamas gaunančių lietuvių šiandien taupymą išskiria kaip vertybę. Taip pat 80 proc. vartotojų atsisako visų ne pirmos būtinybės pirkinių, tačiau net 58 proc. jų vis dėlto netaupo kokybės sąskaita, kai perka ilgalaikės vertės daiktus. Daugiau nei pusė aukštesnes pajamas gaunančių Lietuvos gyventojų (53 proc.) sutinka, kad dabar yra geriausias laikas įsigyti tikrai kokybiškus, brangius daiktus gerokai pigiau.

LiMA valdybos pirmininko Simono Bartkaus teigimu, šiuo laikotarpiu įmonės turėtų keisti savo marketingo kryptis – nuo veiksmų, skirtų klientams pritraukti, pereiti prie jiems išlaikyti ir ilgalaikiams ryšiams sukurti skirtos strategijos. „Įmonės turi suprasti, jog jų klientams šiuo metu kaip niekada svarbu ne tik gauti puikią kokybę už žemą kainą, tačiau jie taip pat atkreipia dėmesį ir į kompanijos reputaciją: veiklos skaidrumą, vertybes, socialinę atsakomybę“.

„LiMA Day“ konferencijų metu diskutuota, jog kuriant produkto komunikacijos strategiją, atspirties tašku turėtų būti žmogus, o ne pats produktas. „Žmogiška reklama nepertraukia žmogaus, o jį įtraukia, nesako žmogui ką jam reikia daryti, tačiau „kalbasi“ su juo, nereikalauja dėmesio, bet gerbia žmogaus laiką ir už jį atsilygina“, – sako agentūros „Milk„ kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius.

Konferencijose „Post–recesinio marketingo“ tema pranešimą „Naujos marketingo ir rinkos tyrimų tendencijos post-recesinėje eroje„ skaitė SIC tyrimų strategijos vadovė Rūta Gaudiešienė, „Kaip pasikeitė žiniasklaida atėjus internetui?“ – interneto reklamos tinklo „Adnet„ verslo plėtros direktorius Deividas Talijūnas, „Partizaninis marketingas – pasidaryk pats“ – agentūros „Partizanas„ direktorius Remigijus Kalpokas, „Emocinis ryšys su dabarties vartotoju: kokia reklama „pramuša“ šarvus?„ – agentūros „Milk“ kūrybos direktorius Rimantas Stanevičius, „Naudos kūrimas ir ryšiai su visuomene“ – agentūros „PR Service/Edelman Affiliate” direktorius Linas Kontrimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?