Paskutinės akcijos dienos! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

LPK: reikia įtvirtinti nuolat veikiantį reguliavimo mechanizmą

Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) kreipėsi į Ekonomikos ir inovacijų ministeriją su pasiūlymais, kaip sumažinti reguliavimo sukeliamus sunkumus pramonei. Verslo bendruomenės nuomone, siekiant sumažinti administravimo naštą, būtina nuosekliai ir kryptingai siekti užsibrėžtų tikslų įpareigojant visas reguliuojančias institucijas mažinti reguliavimo naštas. LPK nuomone, vertėtų įtvirtinti nuolat veikiantį reguliavimo mechanizmą, nepriklausantį nuo besikeičiančių vyriausybių valios, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Vidmantas Janulevičius
Vidmantas Janulevičius / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Manome, kad sisteminis valdymas, ypač nuolatinis pokyčio matavimas, o ne tik status quo apžvalga, suteiktų tvarumo verslo reguliavimui. Be to, administracinės naštos mažinimas, perteklinės informacijos rinkimo atsisakymas, kontroliuojančių institucijų funkcijų išgryninimas padėtų viešajam sektoriui veikti žymiai efektyviau bei mažinti biurokratizmą“, – teigia LPK prezidentas Vidmantas Janulevičius.

LPK siūlo supaprastinti veiklos leidimų išdavimų procesus ir mažinti dokumentacijos reikalavimus, suvienodinti administracinių reikalavimų sąrašą nacionaliniams ir užsienio investuotojams. Konfederacija atkreipia dėmesį, kad reikalingas taršos leidimų išdavimo sąlygų peržiūrėjimas, kad jos prisidėtų prie ekonomikos skatinimo, o ne ribotų sąžiningai savo veikla užsiimantį verslą.

LPK teigimu, perteklinės informacijos rinkimo mažinimui gali padėti e-valdžios paslaugų plėtimas ir tobulinimas bei vieno langelio principo įdiegimas. Tai būtų galima padaryti apjungiant institucijų duomenų bazes ir integruojant informacines technologijas, kad nebūtų prašoma pateikti kelis kartus tuos pačius duomenis skirtingoms institucijoms. Šios priemonės padėtų sumažinti laiko ir žmogiškųjų išteklių sąnaudas tiek verslui, tiek reguliuojančioms institucijoms.

Konfederacija pažymi, kad būtina mažinti ataskaitų skaičių, peržiūrint renkamos informacijos objektyvų poreikį ir išgryninant, kurią informaciją yra tikrai reikalinga rinkti. Pavyzdžiui, prie nereikalingų ataskaitų LPK priskiria sudėtingos kainodarinės informacijos ruošimą ir teikimą.

Nemažą reguliavimo naštą įmonės patiria ir dėl didelio kontroliuojančių institucijų, atliekančių skirtingas funkcijas, skaičiaus. LPK siūlo optimizuoti šių institucijų skaičių, suteikiant joms kaip prioritetinę konsultacinę funkciją. Reguliuojančių institucijų darbą reiktų vertinti pagal pokytį, pasiektą mažinant administracinę naštą.

LPK pažymi, kad šių pokyčių įgyvendinimas turi būti nuoseklus ir nesikeisti nuo kiekvienos besikeičiančios valdžios politinių sprendimų. Tik taip bus pasiektas visiems naudingas ir ženklus rezultatas, sumažės biurokratinių procedūrų valstybėje ir ji taps patrauklesnė vietiniams ir užsienio investuotojams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas