„Stebime tokią tendenciją, kad pastaruoju metu bandoma pravežti per Lietuvos Respublikos teritoriją tuščius vagonus – be prekių, bet tik tuščius vagonus. Pastebėję tokius atvejus mes apgręžiame tokius vagonus pasienyje, grąžiname juos atgal, ir jie į Lietuvos Respublikos teritoriją nepatenka“, – LRT radijui šeštadienį sakė G. Šečkus.
„Kadangi sankcijų režimas yra labai platus, tai nereiškia, kad sankcionuojami tik tam tikri ūkio subjektai ar konkrečios prekės. Sankcijos kalba, kad apskritai logistikos grandinėje naudos negali gauti joks subjektas. Tai reiškia, kad jeigu vagonas važiuoja sąstate ir jis priklauso sankcionuotam subjektui, vadinasi tas sankcionuotas subjektas gautų ekonominės naudos“, – kalbėjo LTG atstovas.
Pasak grupės, kovą ties pasieniu apgręžti 4 vagonai, balandį – 10, gegužę – net 62.
Anot G. Šečkaus, pastaruoju metu suaktyvėję bandymai per Lietuvą gabenti tuščius sankcionuotoms įmonėms priklausančius vagonus gali būti susiję su bandymais patikrinti kaip veikia LTG vidinės sankcijų kontroles sistemos.
Jo teigimu, metų pradžioje LTG fiksavus bandymus klastoti gabenamų krovinių dokumentus bei sugriežtinus jų kontrolę, dabar pastebimi pasikeitę sankcijų apėjimo būdai – pavyzdžiui, krovinių gabenimas netipiniais maršrutais.
„Vežama netipiniais maršrutais pakeičiant kilmę. Pavyzdžiui, tam tikri produktai ir Rusijos ir Baltarusijos vežami į Vidurio Azijos šalis, o iš ten jau suformuojami gabenimo dokumentai atgal į Europos Sąjungą“, – teigė G. Šečkus.
Anot LTG grupės atstovo, nors nuo 2023 metų bendrovė į Lietuvos teisėsaugą dėl galimų sankcijų apėjimo schemų kreipėsi daugiau nei 30 kartų, teisminių procesų dėl to su kitomis šalimis nėra.
„Vien, kad yra bandoma arba užprašoma pajėgumų vežti sankcionuotas prekes, tai nėra savaime nusikalstama veika, nes mes užkardome tą veiksmą dar iki nusikalstamos veikos padarymo. Galbūt dėl to mes dar neturime šiandien teismus pasiekusių bylų, kuriose mes būtume įtraukti“, – teigė G. Šečkus.
LTG grupė ketvirtadienį pranešė, jog bandymų apeiti Vakarų sankcijas Rusijai ir Baltarusijai per pastaruosius tris mėnesius padaugėjo penkis kartus – gegužę jų skaičius siekė 74, o kovą – 14.
Daugiausia pažeidimų susiję su degalų ar naftos produktų gabenimu. Per tris mėnesius „LTG Cargo“ nepatvirtino nė vienos paraiškos juos vežti į Rusiją ar Kaliningrado sritį.