„FNTT išaiškinimas reiškia, kad kiekvieną atvejį pirmiausia nagrinės „LTG grupė“, laikydamasi ES taikomų sankcijų ir atsakingų Lietuvos institucijų išaiškinimų. Informacija bus teikiama FNTT, o gavus tarnybos įvertinimą – bankams, kad šie galėtų priimti sprendimus dėl tokių mokėjimų aptarnavimo“, – trečiadienį pranešė LTG.
LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas sako, jog naujausi išaiškinimai, sudarantys prielaidas mokėjimams už tranzitą, įneš daugiau aiškumo.
„Jais remdamiesi kiekvieną atvejį dėl prekių tranzito nagrinėsime atskirai ir teiksime reikalingą informaciją FNTT, o gavę jų atsakymą informuosime bankus, kad šie galėtų priimti sprendimus iš savo pusės“, – pranešime sakė E.Lazauskas.
LTG taip pat yra gavę Susisiekimo ministerijos išaiškinimą, kad bendrovė gali toliau vykdyti sutartis su Rusijos ir Baltarusijos geležinkeliais, įgyvendinant Europos Komisijos gaires dėl sankcijų, o atsiskaitymai už leidžiamą Kaliningrado tranzitą yra teisėti.
Pasak LTG grupės, jos bendrovės paslaugas Rusijos ir Baltarusijos klientams jau kurį laiką teikia tik gavusios išankstinį apmokėjimą.
Didiesiems šalies bankams jau anksčiau nutraukus bet kokius mokėjimus tarp Lietuvos ir Rusijos bei Baltarusijos ūkio subjektų, vienintelis Šiaulių bankas iki rugsėjo 1-osios tebevykdo tokias operacijas. Tačiau ketvirtadienį bankas žada jas nutraukti, išskyrus išimtis, būtinas humanitariniams tikslams ir valstybės funkcijoms užtikrinti, o kiekviena situacija bus vertinama atskirai.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis trečiadienį sakė, kad Vyriausybė padarė viską, jog atsiskaitymai už sankcionuotų prekių tranzitą per Lietuvą tarp Rusijos ir Kaliningrado vyktų toliau. Vis dėlto, pasak jo, iššūkių dėl krovinių tikrinimo kyla dėl vežėjų gausos.
Sankcionuotų prekių tranzitą LTG atnaujino liepos 22-ąją, po Europos Komisijos išaiškinimo, jog geležinkeliu tarp Rusijos ir Kaliningrado gali būti pervežtas ribotas krovinių kiekis.