Naujų lengvųjų automobilių rinkoje ir šiemet tvirtai pirmauja Japonijos „Toyota“ koncernas – šiemet jo gaminami modeliai užima pirmas keturias populiariausių lizingo objektų eilutes, o pirmauja, kaip ir pernai, miesto visureigis „Toyta RAV 4“. Komercinių automobilių kategorijoje šiemet pirmauja „Renault Master“, aplenkęs pernykštį lyderį „Ford Transit“.
„Praėjusiais metais lizingo rinka iš tiesų išgyveno deguonies praradimo laikotarpį, tačiau jis nebuvo labai ilgas. Po pavasarinio griežto karantino šoko, balandį buvo duobė, vartotojai iš pradžių buvo atsargūs ir laisvas lėšas tiesiog kaupė sąskaitose, tačiau jau antroje metų pusėje viskas grįžo į vėžes, o šiemet rinka tiesiog kunkuliuoja. Manau, kad rezultatai būtų dar įspūdingesni, jei ne tebesitęsianti tiekimo ir, ypač, lustų tiekimo krizė“, - sakė „Luminor lizingas“ vadovė Žydrūnė Samuolienė.
Ji pažymėjo, kad lizingo rinka turi du aktyvumo laikotarpius – pavasarį ir rudenį, tai tarsi natūralūs technikos atnaujinimo ciklai, besikartojantys metai po metų. „Šiemet tradiciškai ramesni buvo sausis ir vasaris, tačiau po to jokios pauzės nematėme. Gali būti, kad skubama kompensuoti praėjusių metų stabtelėjimus, gali būti, kad aktyvumą diktuoja lūkesčiai ir tiekimo sutrikimai, kai norima pirkti, tol, kol yra ką. Gali būti ir taip, kad tiesiog įsijungė psichologinis kompensavimo mechanizmas, kai vartotojai nori save apdovanoti už praėjusių metų baimes ir suvaržymus“, - pažymėjo Ž.Samuolienė.
„Luminor lizingas“ pastaraisiais metais nuosekliai didino savo rinkos dalį visose Baltijos šalyse ir šiuo metu Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje užima apie 20 proc. automobilių ir apie 40 proc. žemės ūkio technikos lizingo rinkos.
Pasak Ž.Samuolienės, lizingo rinkoje vyksta pokyčiai – gyventojai vis dažniau renkasi hibridinius automobilius, nes gamtą tausojančiam turtui taikomos palankios finansavimo sąlygos. Netolimoje ateityje tikimasi ir elektromobilių paklausos augimo.