Infliacija ir didėjančios prekių bei paslaugų kainos taip pat padarė nemažą poveikį banko klientų įpročiams – pernai beveik dvigubai padidėjo vidutinė atsiskaitymo suma.
Mažėjant operacijų grynaisiais, atitinkamai daugėjo atsiskaitymų banko kortelėmis – 2022 metais jų padaugėjo 13 proc. Gerokai padidėjo vidutinė atsiskaitymo suma – 2021 metais ji buvo 23 eurai, praėjusiais metais – jau siekė 43 eurus.
„Stebimos tendencijos, kad palaipsniui mažėja grynųjų pinigų naudojimas, atsiranda vis daugiau galimybių už prekes ir paslaugas patogiai atsiskaityti banko kortele. Tačiau atsiskaitymų statistikoje akivaizdžiai matome ir dar vieną praėjusių metų bruožą – smarkiai padidėjo atsiskaitymo sumos, kas rodo, jog kainos dėl infliacijos gerokai šoktelėjo aukštyn“, – sako „Luminor“ banko mokėjimo kortelių produkto vadovė Reda Skersytė.
Praėjusiais metais toliau augo internetinė prekyba: 2022 metais atsiskaitymų internetu kortele daugėjo 11 proc., o jų suma išaugo net 19 proc. Pastebimai išaugo vidutinė atsiskaitymo internete suma – 2021 metais „Luminor“ klientai vidutiniškai vienu kartu už prekes internete mokėjo 42 eurus, 2022 metais – jau 79 eurus.
„Nors interneto prekybai buvo prognozuojamas sulėtėjimas, tačiau skaičiai rodo visai kitą situaciją – per pandemiją išbandę galimybes prekes įsigyti internetu, gyventojai įvertino tokio apsipirkimo patogumą, todėl šioje srityje matome akivaizdų augimą“, – teigia R.Skersytė.
Lietuviai įprastai nemažai pinigų išleidžia kaimyninėse valstybėse. Šalys, kuriose lietuviai išleido daugiausiai pinigų, praėjusiais metais iš esmės nesikeitė – pirmame penketuke puikuojasi Lenkija, Vokietija, Švedija, Latvija bei Norvegija. Tačiau pasibaigus pandemijos ribojimams atsiskaitymų labai smarkiai padaugėjo – pavyzdžiui, 2022 metais Lenkijoje „Luminor“ banko klientai atsiskaitinėjo 80 proc. daugiau, nei 2021 metais, Latvijoje – daugiau kaip dvigubai daugiau.
„Galimybės laisvai keliauti sugrįžimas padiktavo gyventojų elgesio pasikeitimą – žmonės leido gerokai daugiau pinigų kitose šalyse. Ypač didelis augimas fiksuotas JAV – čia atsiskaitymų padaugėjo 3 kartus“, – pasakoja „Luminor“ banko atstovė.
Pernai bankas fiksavo ir išaugusį „Luminor Black“ universalios debeto bei kredito kortelės populiarumą. Atsiskaitymų šia kortele padaugėjo 260 proc., ja naudojantis išleista beveik 3 kartus daugiau pinigų.
„Labai aiškiai matome, kad klientai renkasi tokio tipo kortelę naudoti ir kasdienai, ne tik norėdami pasiskolinti lėšų, kas yra pakankamai patogu ir mūsų klientams suteikia papildomas paslaugas, – kelionių draudimą, nemokamą pirkinių draudimą ir kt.“, – sako „Luminor“ banko mokėjimo kortelių produkto vadovė Reda Skersytė.