LVAT: „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį konkursas neturi būti stabdomas

Iš daugiau nei 60 mln. eurų vertės europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica” geležinkelio tilto per Nerį rangovo konkurso pašalintai Ispanijos tiltų ir kelių infrastruktūros statybos bendrovei „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ nepavyko laikinai sustabdyti konkurso procedūrų.
Rail Baltica tiltas
Rail Baltica tiltas / „Rail Baltica“ nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) kovo 30 dieną galutinai atmetė Ispanijos bendrovės prašymą taikyti laikinąsias apsaugos priemones ir paliko galioti jai nepalankią Vilniaus apygardos administracinio teismo vasarį priimtą nutartį.

„Nėra pagrindo manyti, jog nutarimas (dėl bendrovės neatitikimo nacionalinio saugumo interesams – BNS) prieštarauja Konstitucijai ar įstatymams. Atsižvelgiant į tai, prašymas panaikinti pirmosios instancijos teismo nutarties dalį tiek, kiek ja nebuvo pritaikytas nutarimo galiojimo sustabdymas, netenkinamas“, – rašoma LVAT nutartyje.

Vilniaus apygardos administracinis teismas vasarį atmetė Ispanijos bendrovės prašymą laikinai stabdyti konkursą, nes nusprendė, jog tai nepadarys Ispanijos bendrovei „neatitaisomos žalos“.

Vyriausybinė strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija pernai gruodį, o vėliau – ir Vyriausybė nutarė, kad pigiausiai – už 62,5 mln. eurų geležinkelio tiltą norėjusi statyti bendrovė „Puentes y Calzadas Infraestructuras“ kelia grėsmę šalies saugumui, o Vyriausybė sausio pradžioje šią išvadą patvirtino.

Kaip teigė LRT, du trečdalius Ispanijos įmonės akcijų 2020 metais įsigijo Kinijos valstybinė įmonė „China Road and Bridge Corporation“, kurią valdo didelė Kinijos valstybinė kompanija „China Communications Construction“ – jai 2020-ųjų rugpjūtį JAV pradėjo taikyti sankcijas, nes sieja ją su Kinijos karinėmis struktūromis.

„Grupo Puentes“ LNK televizijai buvo pareiškusi nesutinkanti, jog ji yra kinų valdoma įmonė – esą koncernas didžiulis, jam vadovauja ispanai, o kinai akcijų turi tik vienoje iš grupės įmonių ir net ne toje, kuri statytų tiltą.

Bendrovė taip pat kreipėsi į Europos Komisiją bei savo reputaciją gina Lietuvos teismuose.

Vilniaus apygardos teisme tebenagrinėjamas kitas Ispanijos bendrovės ieškinys – jame skundžiamas „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) sprendimas, remiantis komisijos ir Vyriausybės išvadomis, atmesti ispanų pasiūlymą ir konkurso laimėtoja pripažinti antroje vietoje buvusią Italijos statybų milžinę „Rizzani de Eccher“.

Už „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga bendrovė „LTG Infra“ balandžio 1 dieną pasirašė beveik 64 mln. eurų (be PVM) vertės sutartį su Italijos „Rizzani de Eccher“.

Naujas geležinkelio tiltas per 2,5 metų turėtų iškilti šalia Jonavos ir taps ilgiausiu tokiu tiltu Baltijos šalyse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų