M.Majauskas: turguje reikia įvesti elektroninius apskaitos žurnalus

Siekiant mažinti šešėlį, šalies turguose reikia nedelsiant įvesti elektroninius apskaitos žurnalus, sako Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mykolas Majauskas.
Turgavietės karantino laikotarpiu
Turgavietės karantino laikotarpiu / Arno Strumilos / 15min nuotr.

Pasak jo, tai padėtų surinkti daugiau pajamų, kurių biudžetas netektų, jeigu Seimas sutiktų su komiteto siūlymu ir neterminuotam laikui pratęstų 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatą ne tik viešbučiams, bet ir maitinimo, kultūros, pramogų ir sporto veiklai.

„Manau, kitą savaitę mes galėsime pasiūlyti sprendimus, kaip galėtume dar papildomai padidinti biudžeto pajamas užtikrinant, kad mūsų teikiami sprendimai nedidintų (biudžeto – BNS) deficito. Vieną iš tokių siūlymų matau turgų (veiklos – BNS) skaidrinimą“, – trečiadienį komiteto posėdyje teigė M.Majauskas.

Pasak jo, turguje nedelsiant turi būti pradėti naudoti elektroniniai apskaitos žurnalai.

„Kad būtų taikomi elektroniniai apskaitos žurnalai nelaukiant kasos aparatų ilgalaikės sistemos įdiegimo už keleto metų. Tas tikrai padidintų apskaitą ir padidintų PVM surinkimą bei sumažintų šešėlį pakankamai reikšmingai“, – teigė M.Majauskas.

„Ypač didelis šešėlis yra turguose“, – pridūrė jis.

Dalis turgaus prekybininkų dabar pildo elektroninį žurnalą, bet tai daryti nėra privaloma.

Atsižvelgęs į smulkiųjų prekeivių prašymus, žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas 2021 metais nustatė, kad nuo 2022 metų sausio elektroninį apskaitos žurnalą privalės pildyti tik šviežios mėsos prekeiviai, o apdorotų mėsos gaminių pardavėjams ir toliau leista pildyti popierinį žurnalą.

Tačiau vėliau šios idėjos buvo atsisakytai ir leista elektroninius apskaitos žurnalus pildyti savanoriškai. Toks žurnalas užtikrina parduodamų maisto produktų saugą ir kokybę, tobulinant atsekamumo sistemą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis