2022 03 02 /14:11

M.Skuodis: sprendimas dėl Rusijos laivų draudimo jūrų uostuose derinamas su ES

Susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad draudimas Rusijos ir su ja susijusiems laivams įplaukti į jūrų uostus derinamas su kitomis Baltijos jūros šalimis ir Europos Sąjunga.
Marius Skuodis
Marius Skuodis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Kalbėjau apie tai su Lenkijos kolega, derinama su Latvija, sprendimai rengiami ES lygmeniu“, – trečiadienį žurnalistams sakė ministras.

Pasak užsienio reikalų ministro Gabrieliaus Landsbergio, jūrų uostų uždarymas didesnį efektą duotų, jei tai būtų bendra ES pozicija.

„Raginu, kad sprendimai būtų priimami bendrai (...) Ką tik kalbėjausi su Baltijos valstybių ministrais – jie taip pat rengia savo sprendimus, taip pat kreipėmės į Europos Komisiją. Tikėtina, kad gali būti ir bendras visos Europos uostų uždarymas“, – trečiadienį prieš Vyriausybės posėdį žurnalistams sakė G.Landsbergis.

Anot M.Skuodžio, Vyriausybės sprendimas dėl draudimo Rusijos laivams įplaukti į Klaipėdos uostą gali būti priimtas artimiausiu metu, tačiau jis įsigaliotų ne iš karto, nes laivams reikia suteikti laiko pasiruošti.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Gabrielius Landsbergis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Gabrielius Landsbergis

„Kaip ir aviacijoje, suteikiama šiek tiek laiko, bet artimiausiu metu atvykimai nenumatyti, tai tų laivų neturėtume sulaukti. Draudimas reiškia, kad toks laivas tiesiog nebūtų įleistas“, – kalbėjo M.Skuodis.

Kol kas neaišku, kaip bus su „Orlen Lietuvos“ valdomu Būtingės naftos terminalu, per kurį ji importuoja daugiausia rusišką naftą jos perdirbimo gamyklai Mažeikiuose.

„Dėl tam tikrų detalių dar vyksta diskusija, bus tam tikri pirmi žingsniai, vėliau jie plėsis“, – sakė M.Skuodis, paklaustas apie Būtingės terminalą.

„Orlen Lietuva“ pranešė, kad jos akcininkė Lenkijos „Orlen“ yra pasirengusi kiekvienam scenarijui – jei bus ribojamas naftos tiekimas iš Rytų, ją bus galima įsigyti iš alternatyvių šaltinių.

„Ketverius metus „Orlen“ nuolat ieškojo būdų diversifikuoti naftos tiekimą, taip stiprindama energetinį saugumą ne tik Lenkijoje, bet ir visame regione“, – rašoma įmonės pranešime.

M.Skuodžio žiniomis, sausį ir vasarį Klaipėdoje lankėsi apie 20 laivų su Rusijos vėliava. Uosto direkcijos duomenimis, jie gabeno įvairius krovinius.

„Laivai su Rusijos vėliava šiais metais Klaipėdos uoste krovėsi arba iškrovė rūdą, trąšas, metalo granules, gaminius, laužą, techninę druską, pašarus, durpes. Tiek mums žinoma“, – BNS sakė uosto direkcijos atstovė Ignė Rotautaitė-Pukenė.

Trečiadienį Klaipėdos uoste buvo vienas laivas su Rusijos vėliava – remontui atvykęs „Murman 2“.

Uoste taip pat reguliariai lankosi laivai, gabenantys suskystintas gamtines dujas (SGD) iš Vysocko, kur yra Rusijos bendrovės „Novatek“ gamykla. Rusiškas SGD vasarį į uostą atgabeno su Nyderlandų vėliava plaukiojantis dujovežis „Coral Energy“ ir Liberijoje registruotas „Coral Fungia“. Dujas iš „Novatek“ perka Jonavos azoto trąšų gamykla „Achema“.

„Novatek“ dalies akcinio kapitalo valdytojas Genadijus Timčenka pateko į vasario 28 dieną Europos Sąjungos paskelbtą sankcijų sąrašą Rusijos oligarchams, kuriems taikomas turto įšaldymas ir draudimas atvykti į ES.

Tarptautinė bendruomenė ekonomines sankcijas Rusijai taiko dėl pastarosios pradėto karo Ukrainoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų