Pasak Mariaus Skuodžio, tik apie 0,8 proc. Lietuvos lengvųjų automobilių parko sudaro „žalios“ transporto priemonės, vilkikų dar mažiau – 0,2 proc., o autobusų ir troleibusų – beveik 10 proc.
Ministro teigimu, norint pasiekti užsibrėžtus tikslus, reikia, kad iki 2030 metais lengvųjų automobilių ir vilkikų būtų po 20 proc., o autobusų ir troleibusų – 50 proc.
Pasak M.Skuodžio, Lietuvoje jau registruotas vienas vandeniliu varomas automobilis ir tikimasi, kad 2030 metais jų bus 2 tūkst. Tuo metu daugiausia dabar yra elektra varomų automobilių.
„Jų skaičius auga. Šiemet pirmą ketvirtį visų įsigijimų rinkoje 6 proc. buvo elektromobiliai“, – pirmadienį konferencijoje apie Lietuvos savivaldybių kelią į klimato neutralumą iki 2030 metų Seime teigė susisiekimo ministras.
Ministro teigimu, autobusų parke, įskaitant ir elektrinius troleibusus, „žalios“ transporto priemonės sudaro 9,6 proc., o 2030 metais jų turėtų būti 50 proc.
Tuo metu vilkikų parke tokių yra dar mažiau – 0,17 proc. Daugiausia jų naudoja gamtines dujas.
„Iššūkis šioje rinkoje yra kitas. Didžiosios transporto įmonės būtų pasiruošusios nusipirkti viską, kad yra naujausia, bet (gamintojai tiek nepagamina – BNS). Tokia įmonė kaip „Girteka“ gali pateikti užsakymą ir „Scania“ praktiškai metų gamybą užsakyti“, – tvirtino M.Skuodis.
Dabar Lietuvoje yra 14,171 tūkst. transporto priemonių, varomų elektra, ir 587 – gamtinėmis dujomis. 2030 metų tikslas yra atitinkamai 240 tūkst. ir 15 tūkst.
M.Skuodis sako, kad didžiausia kliūtis plėstis švaraus kuro automobilių parkui yra įkrovos ir kuro papildymo prieigų trūkumas – dabar viešųjų ir pusiau viešų įkrovos punktų yra 860: „Tiek prieigų, kiek vienu metu galima automobilių krauti“.
Jis tikisi, kad kitais metais tokių prieigų bus 1,2 tūkst., o 2030 metais bus pasiektas tikslas – 6 tūkst.: „Tai pakankamai ramiai pasiekiamas tikslas, nes esame nusimatę finansavimą“.