Maisto papildų reklamos pakeitimams gamintojai nori pereinamojo laikotarpio

Seime įregistravus dvi Reklamos įstatymo pataisas dėl maisto papildų reklamos, šio sektoriaus atstovai tikisi, kad visų pirma bus numatytas pakankamai ilgas laikotarpis, per kurį būtų galima ramiai pasirengti pakeitimams.
Piliulės
Piliulės / Fotolia nuotr.

„Besikeičiant Europos Sąjungos teisei ar ES direktyvas perkeliant į Lietuvos teisyną, maisto papildų rinka pastaraisiais metais išgyveno nemažai pasikeitimų, ir paprastai juos lydėjo protingos trukmės pereinamieji laikotarpiai. Tikimės, kad taip bus ir šį kartą,“ – sako Maisto papildų gamintojų asociacijos (MPGA) direktorė Neringa Bulakienė.   

Darbo partijai atstovaujanti Vilija Filipovičienė yra įregistravusi Reklamos įstatymo pataisą, jog maisto papildų reklamoje privalo būti nuoroda „Reklamuojamas produktas yra maisto papildas“. 

Tuo tarpu Liberalų sąjūdžio atstovas Remigijus Šimašius įregistravo pataisą, jog tokioje reklamoje pakaktų nuorodos „maisto papildas“ ir siūlo pereinamąjį laikotarpį iki 2014 m. gruodžio 1 d.

R. Šimašiaus nuomone, reikalavimas maisto papildų reklamoje nurodyti, kad „reklamuojamas produktas yra maisto papildas“ yra diskriminacinio pobūdžio – tokiu būdu maisto papildai yra išskiriami iš reklamuoti leidžiamų įprastinių produktų.

Pagal Europos Sąjungos teisę maisto papildai priskiriami maisto produktams. Išskyrus alkoholį ir tabaką, jokie suvaržymai maisto produktų reklamai Lietuvoje netaikomi. 

Pasak N. Bulakienės, apmaudu, kad iniciatyvos suvaržyti maisto papildų reklamą ėmėsi Seimo narė, kuri pati į didžiąją politiką yra atėjusi iš nuosavo verslo, be to, atstovauja partijai, kuri skelbia siekianti, kad verslumo skatinimas taptų vienu svarbiausiu valstybės prioritetu. 

MPGA be kita ko nurodė, kad paskubomis pakeitus maisto papildų reklamos reikalavimus, maisto papildų gamintojams pabrangtų maisto papildų reklama, reikėtų adaptuoti ir keisti jau naudojamas maisto papildų reklamas ir pan. 

MPGA taip pat atmetė V. Filipovičienės argumentus, neva pastaruoju metu visuomenės informavimo priemonėse ypač padaugėjo “agresyvios maisto papildų reklamos, skleidžiančios klaidinančią ir nekorektišką informaciją apie gydomąjį ar profilaktinį maisto papildų poveikį sveikatai.”

MPGA turimais duomenimis, Lietuvos rinkoje pastebimi tik nežymūs maisto papildų ženklinimo pažeidimų svyravimai, ir pati asociacija, bendradarbiaudama tiek su Valstybine maisto ir veterinarijos tarnyba, tiek su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba, aktyviai veikia, šalindama pastebėtus pažeidimus.

Nuo 2006 metų veikianti MPGA vienija 11 bendrovių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų