Maltos vyriausybė daugiau kaip pusantrų metų derėjosi su Europos Komisija, tikėdamasi, kad jai bus leista skirti oro bendrovei maždaug 290 mln. eurų valstybės paramą. Tačiau R. Abela paskelbė, kad Briuselis šį prašymą atmetė, todėl neliko kitos išeities, kaip tik „Air Malta“ uždaryti ir vietoj jos įsteigti naują oro linijų bendrovę.
„Užtikriname, kad Malta ir toliau turės nacionalinę aviakompaniją... Tokią, kuri būtų stipresnė, kuri žertų pelną ir tarnautų šaliai ekonomiškai ir socialiai“, – pabrėžė vyriausybės vadovas.
Pasak R. Alebos, Viduržemio jūros salų valstybė „negali būti priklausoma nuo užsienio aviakompanijų, privalo turėti savo nacionalinę oro vežėją“.
„Air Malta“ paskutinį skrydį atliks 2024-ųjų kovo 30-ąją, likus dviem dienoms iki savo 50-ies metų jubiliejaus. Ją pakeis nauja bendrovė, perimsianti aštuonių „Airbus A320“ orlaivių parką, tačiau aptarnaus mažiau nei pusę dabartinių maršrutų – 17 iš 37.
Maltos vyriausybė nurodė, kad į naują oro vežėją investuojama 350 mln. eurų, iš kurių 50 mln. eurų sudarys jos apyvartinis kapitalas.