„Tokios kabinos platesnėmis durimis ir erdve. Nekalbant jau apie ranktūrius“, – skirtumus tarp specialios žmonėms su fizine negalia ir paprastos drabužių matavimosi kabinos įvardijo vyras.
15min pasidomėjo, ar Lietuvos drabužių parduotuvėse yra tokių kabinų. Atrodo, kad mūsų šalyje tokia kabina – dar stebuklas, kurio nė vienoje populiarioje aprangos parduotuvėje nerasite.
„H&M“ viešųjų ryšių vadovė Virginija Butkutė 15min patikino, kad visose „H&M“ parduotuvėse Lietuvoje yra viena ar daugiau matavimosi kabinų, pritaikytų žmonėms, naudojantiems vežimėlį. Vis dėlto 15min fotografui užsukus į prekybos centre „Panorama“ įsikūrusią „H&M“ parduotuvę, pardavėjų buvo patikintas, kad čia tokių nėra – tėra viena didesnė kabina, tačiau specialiai pritaikytos – su ranktūriais – nėra.
V.Butkutė, patikslinusi informaciją, teigė, kad didesnės matavimosi kabinos yra suprojektuotos taip, kad į jas būtų galima lengvai įvažiuoti vežimėliu, o kabinos viduje yra pakankamai vietos vežimėliui apsisukti. „Be to, šiose matavimosi kabinose kabykla drabužiams pakabinti yra įrengta žemesniame aukštyje“, – paaiškino ji.
Siūlo erdvesnes kabinas ar pritaikytą patekimą į parduotuves
Fotografas apsilankė ir „Apranga group“ priklausančiose parduotuvėse, tačiau ir jose nerado tokių kaip kaimyninėje Lenkijoje pritaikytų persirengimo kabinų. Šiai grupei priklauso tokie gerai žinomi aprangos tinklai kaip „Apranga“, „Promod“, „Aprangos galerija“, „Bershka“, „Mango“, „Pull&Bear“, „Stradivarius“, „Massimo Duti“, „Zara“ ir kitos.
Irma Marcinkienė, „Apranga Group“ pardavimų ir rinkodaros direktorė 15min teigė, kad visos grupei priklausančios parduotuvės atitinka galiojančius reglamentus ir reikalavimus.
„Kalbant apie judėjimo negalią turinčius pirkėjus, dalis didesnio formato parduotuvių turi ir erdvesnes kabinas, skirtas lengviau patekti neįgaliųjų vežimėliu, ar pritaikytą patekimą į parduotuves. Aptarnaujantis personalas reaguoja į kiekvieną individualią situaciją“, – tikino I.Marcinkienė.
Ji pastebėjo, kad įmonė tam skiria vis daugiau dėmesio ir pagal galimybę net ir mažesnėse parduotuvėse integruoja erdvesnes kabinas.
„Pvz., „Tommy Hilfiger“ parduotuvėje prekybos centre „Panorama“, kuri ruošiama atidaryti balandžio mėnesį, tokia kabina jau yra numatyta“, – sakė I.Marcinkienė.
Praėjusių metų viduryje naujai atidarytas centrinis biuras, anot jos, taip pat visiškai pritaikytas žmonėms su judėjimo negalia: patekimas į visas erdves yra patogus, numatyti liftai, yra tam pritaikyti higienos kambariai atskiruose aukštuose.
Laikytų diskriminacija dėl negalios
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos Komunikacijos skyriaus atstovė ryšiams su visuomene Izabelė Švaraitė 15min teigė, kad skundų dėl galimo persirengimo kabinų nepritaikymo žmonėms su negalia tarnyba nėra gavusi, bet labai ragintų gyventojus, susidūrusius su šia problema, kreiptis į tarnybą. Skundą lengviausiai pateikti užpildžius internetinę formą: https://lygybe.lt/lt/eskundas.
Persirengimo kabinos, anot jos, yra viena iš prekių įsigijimo sąlygų, kurios visiems pirkėjams turėtų būti vienodos.
„Prekybininkai taip pat turėtų atkreipti į tai dėmesį, kadangi Lygių galimybių įstatymas numato pareigą užtikrinti lygias klientų galimybes nepaisant jų negalios, lyties, amžiaus, tautybės ir kitų tapatybės požymių. Tad, nepritaikytos persirengimo kabinos galėtų būti laikytinos diskriminacija dėl negalios“, – pabrėžė I.Švaraitė.
Pastebėjote nepritaikytą vietą judėjimo negalią turintiems žmonėms? Praneškite apie jas, el. paštu atvirumogalia@15min.lt siųsdami nuotraukas ar video 15min.lt. Portale netrukus startuos projektas, kurio autoriai susisieks su tokios vietos savininku(-e) ir informuos apie problemą, pasiteiraus apie priežastis ir paklaus, kokių sprendimų bus imtasi. Po kiek laiko, bus susisiekta dar kartą ir pasiteirauta, ar problema iš tiesų išspręsta. Skatinkime pokyčius kartu!