Mažmeninės prekybos apyartos augimą lėmė pernai varžęs karantinas, ateitis – miglota

Spartų mažmeninės prekybos augimą šiemet sausį-vasarį labiausiai lėmė pernai prekybos rinką apribojęs karantinas, tačiau pastebima ir tai, kad nepaisant infliacijos šuolio, vartotojai nemažina ne pirmo būtinumo prekių pirkimo, sako ekonomistai. Vis dėlto, jų ir rinkos dalyvių vertinimu, prekybos sektoriaus ateitis miglota, o neapibrėžtumą dar didina Rusijos karas Ukrainoje.
“Vilnius Outlet” prekybos centras
“Vilnius Outlet” prekybos centras / Pauliaus Peleckio / 15min nuotr.

Ypač spartų apyvartos augimą – 2,5 karto – per metus pademonstravo maitinimo įmonės, tačiau jį lėmė žemą palyginamoji bazė, o šio sektoriaus atstovai pozityvių tendencijų taip pat neįžvelgia.

Pasak „Brandnomikos“ ekonomisto Aleksandro Izgorodino, prekybos rezultatas šiemet – geresnis nei buvo galima tikėtis.

„Iš dalies metinį vasario augimą lėmė kovido aspektas, nes pernai tuo pačiu metu visa Lietuvos mažmeninės prekybos rinka buvo sukaustyta karantino, o šiemet vasarį praktiškai jokių apribojimų nebuvo. Fundamentaliai žiūrint, atsižvelgiant į tai, kad vasarį jau turėjome ir didelę infliaciją, ir Rusijos-Ukrainos karo eskalaciją, bendras rezultatas yra labai geras“, – BNS teigė analitikas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų