Maitinimo ir gėrimų įmonių apyvarta šiemet siekė 602,651 mln. eurų ir, palyginamosios kainomis, buvo 23,2 proc. mažesnė nei pernai sausį–lapkritį, pranešė Statistikos departamentas.
Mažmeninės prekybos įmonių, prekiaujančių maisto prekėmis, alkoholiu ir tabaku, apyvarta per metus padidėjo 2,1 proc. iki 4,607 mlrd. eurų, ne maisto prekėmis prekiaujančių įmonių – 6,9 proc. iki 4,462 mlrd. eurų, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių – sumenko 2,8 proc. iki 2,131 mlrd. eurų.
Mažmeninės prekybos įmonių, išskyrus automobilių pardavimo ir remonto bei maitinimo ir gėrimų įmones, apyvarta per mėnesį (lapkritį, palyginti su spaliu), pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, sumažėjo 0,4 procento. Per metus – lapkritį, palyginti su 2019 metų lapkričiu – mažmeninės prekybos įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 6,4 procento.
Per mėnesį, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta išliko tokia pati ir buvo 408,743 mln. eurų, ne maisto prekėmis prekiaujančių – sumažėjo 0,4 proc. iki 464,464 mln. eurų, automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta – sumenko 1,2 proc. iki 181,597 mln. eurų.
Per metus – lapkritį, palyginti su 2019 metų lapkričiu – maisto prekėmis prekiaujančių įmonių apyvarta palyginamosiomis kainomis padidėjo 4,3 proc., ne maisto prekėmis prekiaujančių – 13,1 proc., o automobilių degalų mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sumažėjo 2,6 procento.
Maitinimo ir gėrimų teikimo įmonių apyvarta lapkritį siekė 37,583 mln. eurų to meto kainomis ir per mėnesį, pašalinus sezono ir darbo dienų skaičiaus įtaką, palyginamosiomis kainomis smuko 38,2 proc., o palyginti su 2019-ųjų lapkričio mėnesiu – sumažėjo 47,3 procento.
Užsakomasis pardavimas paštu arba internetu per mėnesį padidėjo 11,4 proc., tuo metu per vienuolika mėnesių, palyginti su tuo pačiu 2019-ųjų laikotarpiu, išaugo 45,5 procento.