Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Medienos aukcionas žlugo dar neprasidėjęs

Elektroninė prekyba mediena stringa nuo pat pradžių. Pirmasis aukcionas sužlugo, nes neatsirado pirkėjų. Verslininkai baiminasi, kad nauja tvarka paralyžiuos pramonę, o urėdijos neteks pajamų, rašo „Lietuvos rytas“.
Malkos
Malkos / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Pavyzdžiui, už lapuočių medienos kubinį metrą trečiadienį aukcione prašyta 80 litų, nors reali kaina – 50–60 litų. Už beržų medieną norėta 110 litų, nors dabar kaina siekia 75 litus už kubinį metrą.

„Tai sužlugdys visą medienos pramonę. Jau dabar urėdijos negali parduoti medienos, pilni sandėliai. Net nežinau, kam galėtų būti naudinga tokia elektroninė prekyba“, – sakė medienos supirkimu užsiimančios bendrovės „Timbex“ komercijos direktorius Rytis Kuliešis.

Taisyklėse nustatyta, kad kaina aukcione skaičiuojama pagal praėjusiais metais vykusį medienos pardavimo konkursą. Į antrąjį aukcioną, kuris vyks ateinantį pirmadienį, jau įsiregistravo keletas urėdijų, siūlančių apvaliosios medienos. Tačiau abejojama, ar jis įvyks. Tiesa, elektroninės prekybos taisyklės dar gali keistis. Specialistų darbo grupė iki ketvirtadienio aplinkos ministrui turėjo pateikti pasiūlymus, kaip tobulinti naująją tvarką.

„Siūlome ilgalaikę prekybą rengti kaip ir anksčiau, pirkėjams pateikiant savo pasiūlymus, tik elektroniniu būdu. Nes pirkėjui vienu metu stebėti ekrane, kaip keičiasi 42 urėdijų pasiūlymai, yra visiškai neįmanoma. Apskritai net į kompiuterio ekraną nebetelpa visi duomenys“, – sakė asociacijos „Lietuvos mediena“ direktorius Raimundas Beinortas.

Paprastai aukcionai vyksta 15 minučių. Per šį laiką pirkėjai turi pateikti geriausią pasiūlymą įsigyti norimą kiekį medienos.

Aplinkos ministro Gedimino Kazlausko patvirtintos taisyklės įpareigoja urėdijas didmeninei prekybai skirtą medieną parduoti tik interneto aukcione.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos