Meksikos centrinis bankas neeiliniame posėdyje vėl sumažino bazinę palūkanų normą

Meksikos centrinis bankas vėl sumažino bazinę palūkanų normą 0,5 procentinio punkto iki 6 procentų.
Meksikas
Meksikas / 123rf.com

Centrinis bankas šį žingsnį žengė sušaukęs neeilinį posėdį, kadangi dėl koronaviruso pandemijos šalies ekonomikai iškilo recesijos grėsmė, pažymi verslo leidinys „The Wall Street Journal“ (WSJ).

Sprendimą sumažinti bazinę palūkanų normą vienbalsiai priėmė penki valdytojų tarybos nariai.

Be to, centrinis bankas patvirtino keletą priemonių vietos rinkoms remti, suteikdamas finansų sistemai apie 30 mlrd. JAV dolerių – 3,3 proc. praėjusių metų bendrojo vidaus produkto (BVP).

„Nors pandemijos padarinių mastas ir trukmė vis dar nežinomi, o turima informacija vis dar yra ribota, pirminiai vertinimai rodo, kad per pirmąjį 2020 metų pusmetį BVP gali sumažėti daugiau nei 5 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu“, – pažymėjo centrinis bankas, paaiškindamas, kodėl priėmė sprendimą sumažinti palūkanų normą.

Kovo pabaigoje Meksika uždarė mokyklas ir daugumą įmonių, o neseniai pratęsė karantiną iki gegužės pabaigos, nes didėja užsikrėtusiųjų koronavirusu skaičius.

Prognozuojama, kad šalies ekonomika nukentės dėl eksporto paklausos sumažėjimo, kritusių naftos kainų ir staigaus piniginių perlaidų, kurias meksikiečiai siunčia namiškiams iš Jungtinių Valstijų, srautų sumažėjimo.

Meksikos bankas pažymėjo, kad pandemijos poveikis vartotojų kainoms išlieka neaiškus. Viena vertus, silpna ekonomika ir mažos energijos sąnaudos turėtų palengvinti infliacijos spaudimą, kita vertus, susilpnėjęs pesas padidins infliaciją.

„Citibanamex“ analitikai prognozuoja, kad 2020 metais Meksikos BVP sumenks 9 procentais. Kartu ekonomistai pažymi, kad be valstybės paramos ekonomikai priemonių šis nuosmukis gali būti dar didesnis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis